מאחורי הקלעים

כך חשפה חוליית הסייבר של "בית מתתיהו" האזנות סתר בפנימייה

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": ראשי ישיבת "בית מתתיהו" מנסים להתמודד עם דליפת הענק של החומרים השליליים על תלמידי המוסד. איך בוצעה הפריצה ומהם החומרים הנוספים שנמצאו? פרטים חדשים על הסיפור שמסעיר את עולם הישיבות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (shutterstock, עיבוד מחשב)

פרשת ה"ויקיליקס הישיבתי" בישיבת בית מתתיהו בבני ברק: נמשכת הסערה בעקבות הפרסום היום (שלישי) ב"כיכר השבת" על תלמידים בישיבה המוכרת שחשפו מסמכים סודיים של צוות הישיבה, בהם נכלל תיעוד מפליל על בני הישיבה. בעקבות הפרסום, פתחו ראשי הישיבה במספר פעולות נגד הפצת התיעודים.

לטענת בחורי הישיבה, בשעות הבוקר החרימו ראשי הישיבה את כל הכוננים הניידים בהם שמרו תלמידי הישיבה את המידע והחומר הרב שנתפס, כ-60 ג'יגה של מידע. למרות זאצ, לטענת התלמידים, ישנם עדיין בישיבה כוננים נוספים שמכילים את החומר המסווג, וחלקו אף הופץ כבר מחוץ לגבולות הישיבה.

בנוסף, הבוקר כונס צוות הישיבה לחזק את מי שהיה אחראי על המאגר הגדול. בנוסף, באסיפת הצוות חוזק משגיח המוסד, שלדברי ראשי הישיבה "עשה את עבודתו נאמנה".

ל"כיכר השבת" נודע כי החומרים הסודיים הושגו על ידי כעשרה בחורים, שהם כעין "יחידת סייבר" חרדית, שפעלה בשיטות מיוחדות בכדי לפרוץ למחשב ששימש את המשגיח ובו לכאורה נשמרו החומרים.

מלבד הרשימות של הבחורים והתיוג השלילי עליהם, מצאו הבחורים גם הקלטות משיחות אישיות של בחורים עם המשגיח, הקלטות סתר מחדרי הפנימיה, הסרטות של בחורים ברחובות תל אביב ועוד.

הבחורים מדגישים כי החומר מלמד על היחס שקיבלו הבחורים. חלקם חשו ביחס בעייתי כלפיהם, וכעת כשנחשפו לתיוג השלילי שלהם נגדם, הבינו את הסיבה ליחס.

אחד מבחורי הישיבה אמר ל"כיכר השבת": "המסמכים פגעו קשות באמון של הבחורים בצוות הישיבה, בחור כבר לא יכול לשפוך את לבו אצל המשגיח משום שכל דבר מוקלט. דווקא העובדה שהישיבה עושה מאמץ שהחומר לא יגיע לכל הבחורים, מוכיחה שיש בו בעייתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר