אלישבע בכיכר

אתם חייבים לראות איך האדריכלית הפתיעה את אלישבע באולפן

"האדריכלות הסינרגית פותחת את הדלת לאנרגיות טובות בבית", כך אומרת האדריכלית יעלה איבגי שהגתה שיטה מופלאה המחברת בין כל האלמנטים המרכיבים בית ויוצרת חלל המהווה עוגן לדרים בו (עיצוב הבית, כיכר TV)

אלישבע גליקסברג | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

האדריכלית יעלה איבגי חיפשה את נוסחת הקסם שתחבר בין כל האלמנטים המרכיבים בית ותיצור חלל זורם, המהווה עוגן וטעינה לכל מה שנפש האדם רוצה. לאחר 20 שנות למידה, חקר ויישום, פיתחה את 'זרם האדריכלות הסינרגית', שמחבר בין חומר לרוח ובין אופי והתנהלות הדיירים לצורכיהם הפרגמטיים.

לקראת סיום הריאיון עמה, הפתיעה את מגישת התכנית באבחון שלא התכוננה אליו.

מהי אדריכלות סינרגית?

"האדריכלות הסינרגית נועדה לגשר בין החומר והרוח, תוך יצירת סינרגיה בין האספקט העיצובי-פרקטי ובין האספקט הפסיכולוגי-אנרגטי באדריכלות.

את הגישה שמשלבת בין האדריכלות המערבית המודרנית ובין חכמת המזרח העתיקה – המטאפיזיקה הסינית ותפיסות הוליסטיות-פסיכולוגיות נוספות – ייסדתי לפני 4 שנה".

כיצד משפיעה האדריכלות הסינרגית על הדיירים?

"מפיצה אנרגיות טובות במרחב ומתאימה את כל פונקציות הבית לבני המשפחה. אנחנו לא משאירים מקום ליד המקרה וחושבים על כל הפרטים. כשהבית מתוכנן נכון ומדויק כבר משלב אפס – נוצרת התאמה על-זמנית גם במה שגלוי ונראה לעין וגם בסמוי, בתת מודע - וכפי שכולנו יודעים: ברכה שרויה במה שסמוי מן העין".

איך מתחיל התהליך?

"בין אם מדובר משלב קבלת הקרקע או בהבראת בית / עסק קיים, אנו מתחילים עם אבחון אסטרולוגי להורים ושאלון קבוע שמכסה את כל הפרמטרים. האבחון נעשה להורים, שהם מתווים את הלך הרוח בבית. כמובן שבחדרי הילדים נתחשב בצורכיהם ותחביביהם.

לאחר האבחון מגיע שלב התאמת החומרים, הצבעים, הקווים והאווירה".

מה מקומו של הרהיט במערך האדריכלי?

"הרהיט הוא הדובדבן מבחינתי ולמרות שהוא מיושם לקראת סוף התהליך, אנו לוקחים אותו בחשבון כבר בשלבים הראשונים.

אחד הטיפים החשובים שאני רוצה להעביר: האדריכל רואה את התמונה השלמה ואחד מיסודות הסינרגיה הוא לתת פתרון ומיקום לכל חפץ. אז מעבר למחשבה שהריהוט צריך להיות אסתטי ועדכני, הוא חייב להיות מדויק והרמוני.

הבית בקדימה מרוהט ע"י "ארז לוי Villa Em" - חנות רהיטים המציעה פתרונות עיצוב הוליסטיים. A-Z, תחת קורת גג אחת.

מבית מאתגר לבית המהווה מטען

"המטרה היא להגיע למצב שהבית הוא מקום בו ניתן להטעין את עצמנו אנרגטית. אני משתדלת שכל החללים העוטפים בבתים שלי יהיו מונוכרומטיים, על זמניים ואת הליבה, דוגמת הרהיטים והאלמנטים המשלימים - אני מתכננת בצבעוניות נכונה שנותנת את הטאץ'-אפ הסופי. בסופו של יום תרגישי את הבית, את התחושות שהחלל מפעיל והלב מתרחב".

מהו טיפ הזהב שלך?

"החלל המרכזי, הלב של הבית, חייב להיות פתוח, מכיוון שממנו נוצרת זרימה לשאר חללי הבית. אני מדמה זאת ללב האנושי. כשהוא חסום – כל הגוף נפגע חלילה".

האם ניתן להבריא בית / עסק קיים?

"בוודאי! קיים תהליך ייעודי לכך. יוצרים את המפה האסטרולוגית, מבצעים טרנספורמציה לתכנית הבית, מכניסים את האופי והאישיות בבחירה בדים חומרים ויוצקים את השפה הסינרגית למרחב. חשוב לי לומר שבית סינרגי הוא בית קל לתחזוקה והשהות בו נעימה בכל שלב".

האם ניתן ללמוד את השיטה שלך?

"בדיוק לשם כך הקמתי את 'מכללת PURE' ובניתי מסלולי למידה והכשרה המיועדים לאדריכלים, מעצבים ומי שנמשך לתחום. מדובר בקורס חדשני ופורץ דרך בתחום האדריכלות והעיצוב, המעניק ידע וכלים מדהימים מתחומי המטאפיזיקה, הפסיכולוגיה וההילינג. קיים גם מסלול למי שמעוניין/ת לרכוש מקצוע ייחודי ויצירתי בתחום העיצוב ולהשפיע על חיים של אנשים".

השאלון:

אם היתה לך אפשרות לבחור אופציה אחת מבין השתיים, במה היית בוחרת?

מודרני או קלאסי?

"מודרני".

צבעוני או מונוכרומטי?

"צבעוני (בליבה)".

ספונטני או מתוכנן?

"ספונטני".

טבעי או מעובד?

"טבעי".

ליצירת קשר עם האדריכלית יעלה איבגי:

050-6843677

www.yeela-d.com

ליצירת קשר עם מכללת PURE:

purecollege.co.il | 1-700-709-699

ליצירת קשר עם "ריהוט ועיצוב ארז לוי Villa Em":

052-2359081 | villaem.co.il | @villaemdesign

מאת: אלישבע גליקסברג

תיאום והפקה: אדל שטרן

אורחת: אדריכלית יעלה אבגי – אדריכלות סינרגית ומכללת PURE

ריהוט בוטיק: ארז לוי – Villa Em

צילום: אלעד גונן

ניהול אולפן: יוחנן בלייך

איפור: גילה אדלר

שמלה: NOIR NOIR FASHION

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר