צפו בפינה המלאה

החקירות של ביידן לעומת החקירות של טראמפ | נקודת מבט

אחרי שביידן אמר כי העובדה שטראמפ נטל מסמכים סודיים היא "חמורה", מתברר כי גם הוא נטל - בטעות. בפינת "נקודת מבט" בתכנית גלובליזציה עסקנו בשאלה האם ביידן אכן מסתבך? (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

כמעט שנתיים חלפו מהרגע בו הנשיא ג'ו ביידן הפך לנשיא ארצות הברית, המבוגר ביותר שידעה המעצמה החזקה בעולם.

לאורך השנתיים האחרונות ספג ביידן עליות ומורדות - בעיקר מורדות. אלא שלפני מספר חודשים חל שינוי. בניגוד לכל הציפיות, הנשיא ביידן הצליח בכל זאת לצאת חבול הרבה פחות מנשיאים אחרים מבחירות האמצע בהן הצליח לשמר את הרוב של מפלגתו בבית העליון - הסנאט, ולהביא לרוב זעום לטובת המפלגה המתחרה, המפלגה הרפובליקנית, ששסועה ומלקקת את פצעי בחירות האמצע והבחירות לנשיאות ב-2020.

מהצד השני, דונלד טראמפ, הנשיא הקודם, שהיה עד לפני כשנה האיש הפופולרי ביותר בתוך המפלגה הרפובליקנית - הולך ונשחק מול מתחרים צעירים יותר כמו רון דה-סנטיס. בנוסף, טראמפ מתמודד עם שורה של חקירות.

בין החקירות איתן מתמודד טראמפ אפשר לציין את העובדה שעל פי החשד הנשיא הקודם נטל מסמכים מסווגים וגלויים בניגוד לחוק לביתו הפרטי.

החוק האמריקני ברור - כל נשיא או סגן נשיא שסיימו את תפקידם לא יכולים לקחת אף מסמך ועליהם להעביר אותו לידי הארכיון הלאומי.

אלא שהשבוע, במהלך מעבר משרדים של משרד שהיה עד לפני כשנתיים של הנשיא ביידן, נמצאו על ידי עורכי דינו כמה מסמכים מסווגים וגלויים.

העבירה דומה לזו של טראמפ, אלא שטראמפ התאמץ להסתיר מסמכים רבים מה שהביא לפשיטת ה-FBI.

למרות זאת, במשרד המשפטים האמריקני החליטו לפתוח בחקירה האם היה מדובר בכוונת מכוון. בבית הלבן מסרו כי הנשיא ביידן "הופתע" לשמוע שלקח מסמכים בטעות מהימים בהם כיהן כסגנו של ברק אובמה.

בעבר, ביידן טען כלפי טראמפ כי המעשה של נטילת מסמכים סודיים הוא "חסר אחריות לחלוטין". לאן הפרשת תגלגל והאם תדעך - הזמן יאמר את שלו.

צפו בפינה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר