אסון רעידת האדמה

סגן השגרירה בטורקיה: "ישראל מהראשונות לשלוח סיוע"

בריאיון לתכנית 'גלובליזציה', סיפר נדב מרקמן, סגן שגרירת ישראל בטורקיה על התחושות בזמן רעידות האדמה, הנזקים והסיוע שישראל נותנת (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משטרת טורקיה, אלעד זהבי | עריכה: ידידה כהן | הפקה: אשר רוט)

בתכנית גלובליזציה התראיין אמש סגן שגרירת ישראל באנקרה, נדב מרקמן - רגע לפני שיצא לסייע במוקד רעידת האדמה.

בנוגע לאווירה בבירה הטורקית אמר כי "אנקרה זאת העיר הבירה היא עיר ממשל אבל אני יכול לומר שהאווירה היא לא טובה. סגרו את החנויות והקניונים הייתה גם רעידה נוספת סביב שתיים בצהריים שהורגשה חזק מאוד באנקרה ולכן אנשים עזבו את מקומות העבודה וחזרו בחזרה לבתים שלהם... זאת האווירה כרגע לצערי."

בכל הקשור למשלחת הישראלית אמר: "כידוע לישראל יש הרבה ניסיון בחילוץ והצלה יש לנו את פיקוד העורף המנוסה שהוא יוביל את המשלחת הזו... המשלחת תסייע באיתור חילוץ וגם בסיוע הומניטרי שיגיע בכמויות גדולות. כל זה בעצם באופן מיידי."

על הערכות הטורקים אמר מרקמן כי "זה נכון שזה איזור שפעמים רבות חווה רעידות אדמה. בשנת 99' הייתה פה רעידה מאוד חזקה שהביאה ל-30 אלף הרוגים- הרעידה היום הייתה ב-7.8 בסולם ריכטר שזה בערך אותו קנה מידה. עדיין הרשויות מגיבות לאירוע."

בהמשך טען כי ישראל הייתה מהראשונות לסייע לטורקים: "מצד אחד יש להם ניסיון מצד שני טורקיה אמרה שהיא פתוחה לקבל משלחות מהעולם - וישראל הייתה מהראשונות בעולם שנעתרו לעזור ולשלוח משלחת לסייע."

"בתי החולים עובדים ועושים את המקסימום שהם יכולים. אני יודע על לפחות שני בתי חולים שקרסו באיזור רעידת האדמה והרשויות עובדות בכל הכח וזו הסיבה שאנחנו באים לסייע כי כל התשתיות נפגעו - כולל בתי חולים."

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר