'גלובליזציה'

האם טורקיה בדרך להדיח את הנשיא הטורקי ארודאן? | צפו

בריאיון לציקי ברנדוין בתכנית 'גלובליזציה', שוטח יוני בייט את התרחישים הפוליטיים האפשריים אחרי האסון בטורקיה המתרחש בצל קמפיין בחירות (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

אחרי האסון הנורא בטורקיה, היה נראה כי הנשיא הטורקי מנסה לאחד את העם סביבו בצל מערכת בחירות קשה.

שבוע אחרי האסון, התארח בתכנית 'גלובליזציה', הפרשן והמרצה ליחסים בינ"ל יוני בייט על ההשפעה הפוליטית של האסון על ארדואן - וכן סקר את המפה הפוליטית במדינה.

"אני חושב כדי להבין את ההשפעות של האירוע הכל כך גדול שקרה, בואו נבין רגע את מה שקורה בטורקיה. ארדואן הוא באמת השליט הבלתי מעורער ב-20 השנים האחרונות, הוא הפך את טורקיה מדמוקרטיה פרלמנטרית למשטר נשיאותי, הוא לקח לעצמו עוד ועוד סמכויות, והפך את עצמו כמעט לנשיא כל יכול."

עוד אמר בייט בריאיון כי "המצב הכלכלי בטורקיה מדרדר אינפלציה מאוד גדולה, 150 אחוזים, הלירה הטורקית קרסה לחלוטין, ומולו התאחדו שש מפלגות האופוזיציה שאפשר לקרוא להן "רק לא ארדואן"."

(צילום: אשר רוט)

בהמשך התייחס למפלגה הכורדית - קבוצת מיעוט שהתאחדה לרשימה משותפת: "חוץ מהן יש את המפלגה הכורדים. יש להם קונפליקט עם מדינת הלאום הטורקית, מפלגות האופוזיציה נמנעו עד כה לשתף איתם פעולה, הן בסוף מפלגות לאומיות טורקיות אז בסוף קשה להן ללכת יד ביד עם אותה מפלגה, בגלל זה היא לא נכנסה לגוש שלהם."

עוד אמר בנוגע למפלגה כי בטורקיה קיימת עתירה של גורמים הקשורים לארדואן לפסול את המפלגה הכורדית כדי לקצץ את כנפי האופוזיציה: "כרגע הוא אפילו הגיש תלונה לבית המשפט העליון החוקתי לפסול אותם."

"זה גם כן מזכיר לנו קצת את הסיפור עם הרשימה המשותפת. זה גם יכול לקרות - לא ברור אם זה יקרה או לא. אם כן, זה באמת יכול להרגיז את הכורדים ואפילו לגרום להם עוד יותר לצאת ולהצביע בבחירות."

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר