המירוץ לנשיאות

ניקי היילי תביס את ביידן וטראמפ? הפרשן בריאיון | צפו

קצת פחות משנתיים לבחירות ולפני שבוע בדיוק הכריזה ניקי היילי על מועמדותה לנשיאות ארצות הברית | בריאיון עם כתב 'חדשות 13' ניסינו לנתח את המצב הפוליטי (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

לפני שבוע הכריזה ניקי היילי על מועמדותה לנשיאות ארצות הברית. בריאיון לתכנית גלובליזציה, מספר איש חדשות 13 יוסף ישראל על סיכוייה של היילי להגיע אל הבית הלבן.

"היא מוכרת לציבור האמריקני הן בתור השגרירה לשעבר באו"ם ועוד קודם לכן כמושלת דרום קרוליינה ואפשר לומר שהיא המועמדת הרצינית הראשונה שמתמודדת, גם למשל ג'ון בולטון הכריז שהוא מתמודד אבל זה באמת מעניין אף אחד כי אין לו שום סיכוי, אבל ניקי היילי היא הראשונה שצפויה לאתגר את טראמפ בבחירות האלה." אמר ישראל.

לגבי הצד הדמוקרטי אמר כי "ביידן עוד לא הודיע ועוד לא הודיע שלא יעשה - אנחנו עדיין לא יודעים מי יתמודד בדמוקרטים, צריך להגיד שהמסורת הפוליטית בארצות הברית אומרת שאם נשיא מבקש להתמודד לכהונה שנייה, אף אחד מהמפלגה שלו לא ינסה להדיח אותו."

לעומת זאת, לגבי המפלגה הרפובליקנית אמר כי "המירוץ פתוח, כרגע יש שם שני אנשים שהם באופן רשמי מתמודדים, הנשיא טראמפ שהוא גם מוביל כרגע בסקרים וניקי היילי.

כמובן שיש עוד שמות שמובילים בבורסת המועמדים בהם כמובן רון זה סנטיס זה כרגע מושל פלורידה, ואם הוא באמת יתמודד הוא צפוי באמת לאתגר את טראמפ יותר מניקי היילי. יש עוד כל מיני שמות כמו מייק פנס, אולי מייק פומפאו. מול הדמוקרטים עדיין לא יודעים אם ביידן יתמודד או לא, ברפובליקנים הכל פתוח."

ולגבי העתיד - האם אנחנו עתידים לראות נשיא דמוקרטי או רפובליקני בעוד שנתיים השיב כי "השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו מי יהיה המועמד מטעם הרפובליקנים, ואז לשאול מי יהיה מטעם הדמוקרטים ואז לעשות את כל החישובים את הקולות של המתמודדים - וכמובן יש לנו גם את המדינות המנדנדות שהן נוטות בסוף להכריע את הכף והן באמת מושפעות מזהות המתמודד, כשכמובן יש כעת את טראמפ שנחשב לקיצוני ויש לו את מסד הבייס שרץ איתו - על פי הסקרים הוא סביב ה-30%."

"אנחנו מדברים כמעט שנתיים לפני הבחירות אבל היא זוכה באחוזי תמיכה בודדים מול טראמפ שנע סביב ה-30%, לכן בשלב הזה כל עוד דה סנטיס או מישהו אחר לא יכריז על התמודדות, כרגע טראמפ מוביל אבל כמו שאמרנו אנחנו יודעים שיש כמעט עוד שנתיים."

במענה לשאלה אם היילי עושה ספין ומתכוונת להיות סגנית של טראמפ או מועמד אחר השיב: "יש מי שטוען כי בסוף היילי עשויה למצוא את עצמה סגנית.

צריך להדגיש שטראמפ לא רואה את עצמו מאויים ממנה הוא דווקא יש לו... יש לו אסטרטגיה כפולה. מצד אחד יש לו את האנשים שעשויים באמת לאתגר אותו כמו למשל דה סנטיס ועליהם הוא הולך בכל הכח, הוא תוקף אותם כאילו הם היו במפלגה הדמוקרטית."

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר