צפו ב'המבקר'

שולי רנד: "הדתה? זה עניין של היצע וביקוש"

הזמר והיוצר שולי רנד מתארח בתכניתו של נתנאל לייפר ומספר על המופע החדש שהשיק. הוא מסביר מדוע בחר שירים שהם לא שלו והאם דווקא עם כובע וחליפה (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא ויוחנן בלייך)

הזמר והיוצר שולי רנד, מתארח בתכנית המוזיקה של 'כיכר השבת' - 'המבקר' לרגל השקת המופע החדש שלו 'תשליך'. רנד מספר על תהליך היצירה של ההצגה, השילובים בתוכה וגם על התקופה הקשה במיוחד שעבר שאף היא מסופרת בהצגה.

"הייתי קורא לזה מחזמר לאיש אחד. קשה להגדיר אותו כי זה שילוב בין תיאטרון -סיפור לבין השירים", מסביר רנד על מבנה ההצגה. מדובר בסיפור חושפני למדי של רנד שמספר על תחושותיו בחלקים שונים בחייו.

"סיפור חיים אפשר לספר גם ב-400 שעות, פה אני מספר חלק מסוים בסיפור חיי בעיקר סביב הקשר שלי עם אלוקים ועם אמונה ודת", אומר רנד.

לדבריו, ההצגה אמנם משקפת את הסיפור שלו כעת אך הוא מקווה שהיא תמשיך ותשתנה בעתיד, "אני מקווה מאד שההצגה תתפתח כל הזמן, זו הצגה שאמורה "לנשום". אני אמור ורוצה להתפתח בעצמי ואולי נכניס בהמשך שירים נוספים או טקסטים שנחליף או נפתח שיספרו את החלק החדש בתוכי".

ההצגה עטופה כולה בשירים עם להקה ייחודית תחת שרביטו של המעבד והמפיק אסף תלמודי, "בתוך הדבר הזה נכנסים כמה שירים רובם לא שלי מלבד שני שירים. העניין שהשירים שבחרתי הם כולם שירים מופלאים של גדולי היוצרים, אבל הבחירה שלהם היא לא סתם, הם אמורים לזרוק אור על הסיפור".

לשאלה מדוע יוצר פורה כמוהו משתמש בשיריהם של אחרים הוא משיב, "יש גם את הבחינה הזו במוזיקה שאני כותב ויוצר בעצמי, פה דווקא היה עניין להתכתב עם תרבות שהיא קצת שונה - ליצור התכתבות בין העולם הדתי והחרדי והחילוני".

לדבריו חלק מהאמירה היא גם הביצוע שלו לשירים אלו עם החזות החרדית המוחצנת שלו, "האמירה שלי שאני עושה כל מיני דברים עם כובע וחליפה, כולל גם את ההצגה הזו".

רנד מתייחס גם לנושא ההדתה במוזיקה שעלה לאחרונה ואומר, "בסופו של דבר יש פה עניין של היצע וביקוש ועובדה שהקהל מבקש את זה. אני חושב שזה קורה כי האמנות מאפשרת דיון שאינו ווכחני ואגרסיבי ושטוח. האמנות מאפשרת להרבה אנשים לשמוע את מה שאי אפשר לשמוע בוויכוח".

"אני לא אומר שיש גם החלטות, שאחרי שתשמע שיר של ישי ריבו תקום להניח תפילין אלא רק להתמודד על השאלה שיש בתוך כל יהודי", אומר רנד.

רנד שמתאר במופע את מסע חייו אומר, "הסיפור שלי, הוא שאני מגיע מעולם הציונות הדתית, והייתי בצבא, ואחרי זה הייתי עומק עולם התיאטרון ואז לברסלב שזה העולם החרדי אז אני מכיר את רוב השפות ואני משתדל לדבר אותם לקהל".

צפו בתכנית המלאה:

לשירים המלאים בפינת המסננת

נפתלי קמפה - עמך עמי

שרולי ליפשטיץ וחיים שלמה מאייעס - לב שבור

נמואל הרוש - הלוך ושוב

ארי גולדוואג - למדני

ילדי הפלא שלום סאל, מנדי בריל ודובי בר חורין - א צובראכן הארץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר