תכנית המוזיקה

צפו ב'המבקר': כך יוצרים מוזיקה אלקטרונית

השבוע מתארח ב'המבקר' איש 'כיכר השבת' המעבד האלקטרוני והיוצר, יוחנן בלייך, שמסביר מהי מוזיקה אלקטרונית ומה תפקידו של המעבד האלקטרוני (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

המוזיקה האלקטרונית הפכה לחלק נוכח מאד במוזיקה החסידית והיהודית, אמנים רבים יוצרים שירים המלווים במוזיקה אלקטרונית או יוצרים גרסאות אלקטרוניות לשירים שלהם. לשם הבנה טובה יותר של הז'אנר מתארח השבוע בתכנית המעבד והיוצר, יוחנן בלייך, המשמש ככובעו השני כאחד ממנהלי האולפן של 'כיכר השבת'.

בלייך יצר בשנה האחרונה גרסאות אלקטרוניות למיטב הזמרים במוזיקה החסידית החל בחיים שלמה מאעיס, דודו קנופלר, שרולי ונתנאל, זלמן שטוב, קובי ברומר ויונתן שינפלד, שימעל'ה ועוד רבים וטובים. זאת לצד רצועות מקוריות שהוא יוצר ומפיץ בעיקר ביוטיוב.

בלייך מתייחס לעובדה שהמוזיקה האלקטרונית נתפסת כמוזיקה שהיא חיקוי למוזיקה העולמית ומסביר, "זה תלוי סיטואציה, יש שירים שהעיבוד האלקטרוני תפור לשיר ואתה מרגיש את האווירה אפילו יותר ממוזיקה חיה ולפעמים אתה מרגש שזה מיועד רק להגיע לקהל שמחפש חיקוי ואת מה שקורה בעולם. בסופו של דבר זה תלוי מה האמן רוצה מהמעבד".

הוא נוגע גם בשאלה האם המוזיקה האלקטרונית מכוונת רק לריקודים, "בסופו של דבר אפשר לחלק את השירים לשני סוגים יש שירים שהם כלי לרחבה ויש שירים שהם סיפור. שיר שהוא כלי לרחבה הוא מיועד רק להקפיץ וכאלה יש אין ספור. המטרה שלי להגיע לכמה שיותר שירים שהם סיפור ומביאים את המאזין ממקום למקום פנימי ולא רק מקפיצים".

האזינו לראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר