צפו ב'המבקר'

הראפר החרדי משיב כנגד המבקרים הרבים

הראפר והיוצר החרדי, שלמה רג'ה, משיק את אלבום הבכורה שלו "תעודת זהות" ומשיב למבקרים הרבים שלו. רג'ה חושף על מה הוא מתחרט וגם נותן טיפים לאמנים צעירים (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שגיב 'ליברה' פרש)

הזמר ויוצר ההיפ-הופ החרדי, שלמה רג'ה, בראיון באולפן 'כיכר השבת' לרגל השקת אלבום הבכורה שלו 'תעודת זהות'. רג'ה הוא אחד היוצרים המרכזיים בסצנת מוזיקת ההיפ-הופ החרדית והוא מרכז סביבו קבוצת אמנים חרדים מוכשרים.

"למרות שאמרתי בעבר שאני נגד אלבומים, הייתי באמת נגד בעבר, אך עברתי דרך והרגשתי צורך להראות אותה לציבור כחבילה אחת כדי שאנשים יכירו אותי. אספתי את הדברים שבאמת מספרים מי אני. לא רק כתבתי כדי ליצור אלא באמת סיפרתי מי אני", הוא מסביר.

הוא חשף, כי למשפחתו לקח זמן לקבל את המקצוע שלו, "כולם רוצים שיהיה לך טוב, אבל לא יודעים מה טוב בשבילך. זה חלק מהתהליך והמוזיקה והיצירה עושה לי טוב ואת זה הם הבינו בסוף".

רג'ה מתייחס לביקורת הרבה שהוא סופג על שיריו, "אני לא בא ליצור פרובוקציה. אנחנו בעולם מאד תבניתיים, לא משנה מה תעשה טוב או רע מחוץ לתבנית זה ייראה מוזר ויש כאלה שלא ידעו איך לעכל את זה".

הוא מתייחס לטענות להשפעות "הגויות" על המוזיקה שלו ואומר "אני חושב שרוב המוזיקה שאנו מאזינים ביום, אנחנו לא המצאנו אותה והיא מגיעה מה"גויים". כל הדאנס והפופ החרדי שאני רואה בו משהו מבורך, לא אנחנו המצאנו אותו, אני פשוט יותר חדש לציבור החרדי ולכן זה מעורר תגובות כאלה".

הוא מצהיר כי כאשר מובעת מולו ביקורת עניינת ומכובדת הוא בהחלט לומד מכך, "אני תמיד נבנה מביקורת בונה ולוקח מזה דברים קדימה", הוא אומר ומצביע על הדוגמה של הפחתת הסיגריות ומראיהן מהקליפים שהוא יוצר. "כשאני יוצר זה אני, והסיגריות כרגע הן חלק מהחיים שלי אבל הבנתי שאני כבר לא רק אדם פרטי אלא גם אמן שמשפיע על אנשים אחרים והחלטתי במודע להפחית את החלק הזה".

לסיום הוא גם נותן כמה טיפים לאמנים צעירים שרוצים להיכנס לתחום המוזיקה וההיפ-הופ.

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

שמחה הכהן פרידמן - יברכך

המכביטס - כתר מלוכה

מנחם ויינשטיין - מי אדיר

בן ציון ולוזי קלצקו - נחפשה

אייל דביר - התחלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר