צפו ב'המבקר'

אברימי רוט מחשב מסלול מחדש? // ראיון

החזן והזמר אברימי רוט בראיון לרגל השקת השיר החדש והשונה וגם פינת המסננת עם השירים המעניינים השבוע וגם פינה חדשה בתכנית: 'פינת הנוסטלגיה' בקטע ייחודי (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הזמר והחזן אברימי רוט, בראיון מלא באולפן 'כיכר השבת' לרגל צאת שירו החדש "חסד שבחסד" שיוסי גרין הלחין במיוחד לכבוד בר המצווה של בנו בכורו של רוט.

רוט מספר בראיון על תחילת דרכו כבחור ישיבה שלומד חזנות, השנים הרבות באולמי החתונות כקלידן וזמר וההיכרות שלו עם המעבד המיתולוגי מונה רוזנבלום ששינתה את חייו, "אני חושב שכל זמר חייב לעבור את הבית הספר הזה של מונה. באותה תקופה הייתי שר במקהלות שלו שלוש ארבע פעמים בשבוע 6-8 שעות בכל פעם והוא לימד אותי המון על שירה ועל גישה למיקרופון".

השיר החדש של רוט הוא גוון חדש לחלוטין בשירתו, "אבי בלומנטל כתב עליי בעבר שאני הזמר שבחזנים והחזן שבזמרים, אני מאד אהבתי את ההגדרה הזו שבאמת מתאימה לי מאד. בשיר הזה הלכתי למקום אחר של זמר בלי החזן ובאמת מאד חששתי בתחילה מהעניין אבל התגובות שאני מקבל טובות במיוחד".

הוא מספר כיצד הלחין גרין עבורו את השיר במהלך נסיעה מירושלים לבני ברק, וכיצד ראה המלחין בעיני רוחו בדיוק כיצד השיר צריך להישמע בסופו של דבר. "הוא משהו מיוחד", אומר רוט בעיניים בורקות.

הוא מתייחס לעולם החזנות ממנו גדל ואומר, "אני בהחלט מעדיף ערב עם הסימפונית על פני חתונה, וזה בהחלט מורכב להיות ערב אחד בחתונה ולמחרת על במה עם הסימפונית, אבל זו הדרך שאני בחרתי בה", הוא אומר בחיוך כשהוא מציין כי ימליץ לזמרים לא לקחת חתונה ערב לפני קונצרט חזנות.

רוט שמשמש כמורה בבית הספר לחזנות בפתח תקווה מתייחס גם לנושא החזנות בדורנו והאם יש לה בכלל עתיד ואומר כי לחזנות יש רבדים רבים, "קודם כל חשוב שאנשים יכירו את נוסח החזנות כמו שצריך, כדי שלא יערבבו מנגינה של יו"ט עם מנגינת הימים הנוראים, וזה יישאר איתנו לתמיד. כמובן שיש את כאלה שירצו להעמיק וללמוד ממש קטעי חזנות וזה כבר עניין בפני עצמו".

האזינו לראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת

שלמה גרטנר - בועות

מרדכי שפירא - הכל משמים

יונתן שטרן - בשבילי

צודיק גרינוולד - מחר

אלירן מזוז - שני לילות למדבר

אלי הרצליך - מלאך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר