אחרי שהחלים מקורונה

מרתק: צבי יחזקאלי בראיון על העולם הערבי

ההחלמה מנגיף הקורונה; השלום עם איחוד האמירויות; הוויתור על הסיפוח; הפיצוץ בלבנון ומלחמות הערבים במזרח התיכון • הפרשן הבכיר צבי יחזקאלי בראיון לישי כהן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באלול תש"פ | 22.08.20
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

יממה לאחר שהחלים מנגיף הקורונה ושהה שבועיים בבידוד, הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התארח לראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והסביר את משמעות השלום עם איחוד האמירויות, עד כמה הוא דרמטי, וגם הפיצוץ במחסני חיזבאללה בלבנון. צפו בראיון המלא.

לדבריו: "השלום הזה חשוב והיסטורי אבל זה לא חדש, זה לא הסכם חדש, זה לא קסם של נתניהו. זה תהליך שהיה כבר במשך 15 שנה. אני ביקרתי בדובאי לפני כמה שנים. ולמה זה? איראן, מאז שאיראן מתחמשת, הנסיכויות האלה פחדו וחששו לחייהם והלכו לארה"ב, כשאובמה עשה הסכם עם הפרסים, הם היו צריכים אבא. הנה האבא החדש, ישראל היום מעצמה שיכולה להגן עליהם".

יחזקאלי התייחס גם לטיסות לאומן, כמי שטס במשל למעלה מעשור מידי שנה בראש השנה: "אני מתפלל, אני מאוד רוצה, אקנה כרטיס במסגרת ההשתדלות. אבל אתה לא תראה אותי מתגנב, מסתערב. אם נפתח הדרך - אני הולך כי אני צריך צדיק בראש השנה, אני רוצה לעבור בדין, אני רוצה, זה היהודי שלי.

"אבל מצד שני אני לא עושה שטויות שבסוף אני אגמור בכלא והילדים שלי יישארו בבית וישאלו איפה התפילות של אבא, יש גבול. אני מאמין שיהיה הסדר, רצון ה' יהיה פה. אקבל בשמחה כל מה שיחליטו".

יחזקאלי פנה לחסידים המתכוונים לטוס דרך מדינות שלישיות ואמר: "אני אומר להם, כשאומרים להם 'בימי רבינו היו יותר 'מניעות'', ה'המניעות' משתנות, צריך להיות חכמים, אם תגיע והאוקראינים יעצרו אותך - לא שווה. אני אומר להם:" אומן ראש השנה זה רצון ותפילה, תתפללו".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר