ראיון מיוחד

מואב ורדי: טראמפ לא מוסגל להודות בהפסד

הבחירות הסוערות בארה"ב; הסקרים שלא דייקו; דונלד טראמפ שלא מסוגל להפסיד; הסיכוי למהפך משפטי והיחסים של ביידן עם ישראל • מואב ורדי, ראש דסק החוץ בכאן 11 בראיון לישי כהן (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

למעלה משבוע מאז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפסיד את הבחירות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, אך מסרב להכיר בהפסד וטוען לזיופים.

עורך חדשות החוץ ב'כאן 11', מואב ורדי, התארח באולפן 'כיכר השבת' לראיון מיוחד על העידן החדש בארה"ב, הטענות לזיופים, העובדה שטראמפ לא מסוגל להודות שהפסיד מחשש שייחשב 'לוזר', הסיכוי הקלוש שבית המשפט העליון יתערב בתוצאות הבחירות והיחסים בין ג'ו ביידן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והקשר האישי עם מדינת ישראל. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס מואב ורדי לאפשרות שבית המשפט יתערב בבחירות ואמר: "זה סיכוי מאוד מאוד קלוש. אנסה להסביר למה, בכל בחירות יש זיופים, גם אצלנו, זה קיים בכל מדינה וזה קיים גם בארה"ב בכל מערכת בחירות, השאלה מה ההיקף הזה. לפי מה שאנחנו יודעים כרגע, אין עדויות להיקף נרחב שכזה, שיכול להצטבר למאות אלפי קולות שצריך לפסול".

"בארה"ב השיטה היא לפי מדינות. צריך לפחות שלוש מדינות בהן ביידן מוביל כעת בפער גדול, בכדי להפוך את התוצאה. צריך עשרות אלפי קולות, לפעמים יותר ממאה אלף קולות, שטראמפ יוכיח שאלו קולות פסולים. אתה צריך להוכיח 'שיטה'".

באשר להצבעה באמצעות הדואר שטראמפ רוצה לבטל את הספירה, הסביר ורדי שבית המשפט לא צפוי להתערב: "העניין הזה עמד בבית המשפט העליון, בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטה של המדינה".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר