באולפן 'כיכר השבת'

הפלונטר הפוליטי; הפרשן יעקב ריבלין מנתח

הסיכוי שמדינת ישראל תלך לבחירות רביעיות; המשבר בתוך 'דגל התורה'; המחלוקת סביב הישענות על מנסור עבאס והירידה במספר הקולות לסיעות החרדיות • הפרשן יעקב ריבלין בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה)

למעלה משבועיים מאז בחירות 2021 ונראה כי ישראל עלולה להידרדר למערכת בחירות חמישית בתוך שנתיים בלבד, הפרשן הפוליטי, יעקב ריבלין, עורך חדשות 'בקהילה', התארח באולפן 'כיכר השבת' בכדי לנתח את תמונת המצב והסביר מדוע להערכתו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיים את דרכו בתפקיד רה"מ.

ריבלין התייחס גם לקרב בתוך 'דגל התורה', והירידה במספר המצביעים לסיעות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' כמו כן הסביר מדוע הסיעות החרדיות צריכות לדון באופציה של ישיבה בממשלה בראשות נפתלי בנט וחשף את האולטימטום שהציבו החרדים לנתניהו. צפו בריאיון המלא.

יעקב ריבלין בריאיון לישי כהן

באשר לוויכוח החרדי סביב הכשרת ח"כ מנסור עבאס, הסביר ריבלין: "אני לא חושב שהוויכוח פה אידיאולוגי אלא פרקטי, אני מסכים עם ההדלפה מבית שר התורה, ודאי שעדיף ערבי שמכבד את הדת שלך מאשר אחד כמו ליברמן.

"אבל יש כאן בעיה עצומה. צריכים לשאול את עצמנו, רוב התושבים במדינה בעד תח"צ בשבת, בעד שיחייבו ללמוד ליב"ה, בעד גיוס, אז למה זה לא קורה? כי אנחנו תמיד ידענו להיות לשון המאזניים בין ימין לשמאל. החרדים איבדו את המעמד של לשון המאזניים, ברגע שהערבים מוכשרים לבוא בקהל, לשמאל יש רוב".

באשר לביקורת על יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר ריבלין: "אני לא מבין מה מתנפלים על סמוטריץ'? אנחנו היינו יושבים עם רפורמים בממשלה? לא היינו נכנסים גם אם היו מאיימים עלינו בגיוס, כי יש כאן אידאולוגיה. סמוטריץ' צודק וצודקים אלה במגזר החרדים האומרים לא לתת הכשר לערבים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר