נפילת נתניהו

"שנה פוליטית היסטורית"; יואב קרקובסקי באולפן 'כיכר'

סיכום השנה הדרמטית בפוליטיקה; נפילת בנימין נתניהו ועליית נפתלי בנט; המתחים בין יאיר לפיד לבני גנץ וההיצמדות של החרדים לנתניהו • הפרשן הפוליטי יואב קרקובסקי מסכם שנה עם ישי כהן באולפן 'כיכר השבת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה)

הפרשן הפוליטי הבכיר, יואב קרקובסקי, פרשן כאן רשת ב', התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' בכדי לסכם את השנה הפוליטית ההיסטורית, שנה בה בנימין נתניהו נפרד מכס ראש הממשלה לאחר 12 שנות שלטון. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

השנה ההיסטורית: "זו שנה היסטורית דרמטית, במהלכה הוחלף השלטון בישראל. אחרי 12 שנות נתניהו רצופות. אחרי הערכות של כמעט כל הפרשנים הפוליטיים שכשלו בהערכותיהם שנתניהו יצליח להכשיל את הקמת הממשלה של נפתלי בנט. איש השנה הוא בהחלט נפתלי בנט. האיש שלא נכנס לכנסת בסבב הראשון ואיש שהביא שבעה מנדטים, נותר עם שישה מנדטים, ועדיין הגיע לראשות ממשלה".

המהפך של לפיד: "יאיר לפיד עבר ניתוח להארכת הפתיל, ידע להתנהל בצורה מושלמת מאז כשל עם 11 מנדטים בבחירות 2015. הוא התחיל את תהליך התיקון, ההבנה שלו שכדי להגיע לתפקיד ראש ממשלה - הוא צריך לייצר מערכות אמון עמוקות עם כל הקשת הפוליטית, לנסות להוריד באגו. לא התמודד לכאורה על ראשות הממשלה, המפלגה הגדולה ביותר במחנה השינוי, ועדיין מוכן להיות ראש ממשלה שני".

הדרך של לפיד ללשכת רה"מ: "יש מכשול אחד בדרך של יאיר לפיד להיכנס לבית ראש הממשלה. המכשול הזה הוא בני גנץ. היחסים הטעונים בין גנץ לבין לפיד עשויים לסכן את ראשות הממשלה של לפיד וזה לא קשור בכלל לדיוני התקציב. יאיר לפיד הוא המחולל של הממשלה, כדי להגיע לראשות הממשלה - הוא יצטרך ליישר את היחסים עם בני גנץ".

יואב קרקובסקי מסכם שנה עם ישי כהן באולפן 'כיכר'

החמיצות של בני גנץ: "הנוכחות של לפיד על ידו סביב שולחן הממשלה - מחוררת אותו, קשה לו. איך כינה לפיד את גנץ? הרזרבי. הגלגל החמישי שנמצא ברכב. העלבונות שחטף בני גנץ מיאיר לפיד באמת קשים. אבל מצד שני, הוא כאילו שוכח מה הוביל לנקודה הזאת".

היציבות של הממשלה: "אין לשאלה הזו מענה. היא שאלה מורכבת כי האתגרים הגדולים של הממשלה יבואו לאחר העברת התקציב. יש המון נקודות קצה בעייתיות. אתגרים מדיניים".

הקמת ממשלת ימין בראשות גנץ: "אני יכול לראות את האירוע הזה כריאלי בנקודת זמן כשמתקרבים לרוטציה, לא בנקודת הזמן הנוכחית. אבל אז המחיר שיסכים הליכוד לתת הוא אחר, כי אז נתניהו ירצה להוביל את הממשלה הזו. היסוכי קיים, הסכנה מרחפת, האם סיכוי גבוה? לא בהכרח".

תם עידן נתניהו? "אני לא יודע. זו שאלה קשה. גם אריאל שרון וגם בנימין נתניהו לימדו אותנו. ב-99 כשהוא פרש היו שהעריכו שהוא לא יחזור והוא חזר ובגדול. הוא לא ירצה שנדבר על תום עידן נתניהו. אגב, כל עוד נתניהו נמצא - הממשלה הזו תישאר ישיבה".

יואב קרקובסקי מסכם שנה באולפן 'כיכר'

הסיעות החרדיות ונתניהו: "אני יכול להבין למה הן מתקשות לחבור לליברמן ולפיד, למרות שלפיד הוא הוכשר חלקית. אני חושב שהם קשרו את גורלם עם הליכוד, אבל גם זה לא מדויק. הם יכלו לכפות עליו, כפי שראשי 'קדימה' כפו על אולמרט להתפטר מראשות הממשלה בכדי לנסות להציל את הממשלה. ראשי הסיעות החרדיות, לו היה להן ציבורי ופוליטי הן היו הולכות על הראש של נתניהו".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר