מטלטל

משה סעדה: "המערכת איבדה את המצפן בתיקי נתניהו"

הטענות הקשות על הפרקליטות בתיקי יו"ר הליכוד; הקביעה שנעשה 'עוול ורמיסת הצדק' בדרך לכתב האישום; ההצעות לתפקידים בכירים בתנאי שישתוק והתערבות אלשיך בחקירת אלימות שוטרים נגד חרדים • עו"ד משה סעדה בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באב תשפ"ב | 23.08.22
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, פרץ לציבוריות הישראלית לאחר שחשף, לטענתו, התנהלות קשה של פרקליטות המדינה בכל הנוגע לחקירות המחלקה לחקירות שוטרים באשר לתיקי החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ותיקים נוספים. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' הוא מדבר על הכל. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

התגובות שמקבל: "אני שלוש שנים מתלונן בתוך המערכת ולא מוציא את זה החוצה, לא מבין שיעשה בום כזה גדול. אני חייב להגיד שאני מאוד מופתע מהסערה התקשורתית ומה שקורה".

"על הדברים שאני אומר, כמו על אבו אל-קיעאן - זה חוצה מגזרים. זה היה כותרת ראשית ב'הארץ'. ברגע שאני מגיע למשהו שמתקשר לנתניהו - מיד העם מתפלג. אנשים אוטמים את אוזניהם לשמוע. האמת היא אחת: המערכת איבדה את דרכה".

הכניסה לפוליטיקה: "זה מצחיק אותי. לפני כמה שבועות היה לי רצון אחד: להיות סגן ראש מח"ש, לא רוצה שום דבר. לא חושב על פוליטיקה, נאבקתי על זה בלמעלה מ-200 אלף שקל, זה אירוע לא פשוט. מנגד מציעים לי: קח תפקידים בכירים בשב"כ או 13 משכורות כפול המשכורת האחרונה ושב בשקט, ואמרתי להם לא. להגיד שחשבתי על פוליטיקה?".

משה סעדה בריאיון לישי כהן

הרצון לחזור למח"ש למרות הטענות שלו: "גדלתי בתוך המערכת והרצון שלי לתקן את הבית, אין לנו פרקליטות אחרת. הרצון שלי היה לתקן. בתקפותי הוקמה ועדת בדיקה לענייני מח"ש - לצערי סירסו אותה".

תיקי נתניהו: "אני בגזרה שלי טיפלתי בדברים שקשורים לנתניהו והיו חייבים להיחקר, חייבים. את תיקי נתניהו אני לא מכיר, אני יודע מה המערכת חושבת עליהם. אתייחס לעוול שגרמו לנתניהו, מנעו חקירות שקשורות לנתניהו והיה עליהם כדי להשפיע. זה היה משפיע בוודאות. גרמו עיוות דין ומנעו ממני. אמרתי לבכירי המערכת: 'אתם לא מאפשרים לי חקירה ואתם גורמים לעיוות דין', ואמרו לי: 'זה תיקי נתניהו, לא נאפשר לך'".

"המערכת איבדה את המצפן הערכי שלה. המערכת פעלה ללא מצפן ערכי. בגזרה שלי גרמו לנתניהו עיוות דין, נקודה. למה? אני חושב שהמערכת הייתה מוכוונת תיקי נתניהו והיא לא שמה לב שהיא רומסת את הצדק בדרך. נתניהו צדק כשאמר שצריך לחקור את החוקרים".

אלימות נגד חרדים בהפגנות וההקשר לרוני אלשיך: "יצא לי באופן אישי לטפל בתיקים האלו ואני אומר לך שהשקענו המון מאמץ ברמה שהקמתי צח"מ (צוות חקירה מיוחד; י-כ) לסיפור הזה, עשיתי מה שלא עשיתי כמעט בשום אירוע".

"בגלל שראינו שיש אלימות קשה בתקופה של אלשיך כנגד חרדים, אני ביקשתי, לקחתי צוות, צוות ירושלים, ביקשתי מהם להתמקד בתצפית על הפגנה. כי אמרתי שבאים אלי אחרי הפגנה, אז אם יש צילום - זכיתי, אבל אם לא, איך אני יכול להוכיח? זה קשה".

משה סעדה בריאיון באולפן 'כיכר השבת'

"אמרתי, הכי פשוט: יש אירוע, כולם יודעים איפה האירוע, עדשת המצלמה רואה הכל, אני אראה מלמעלה, אם לא יהיה כלום אגיד שלא היה כלום, ואם היה? יש לי הוכחה".

"תדע לך", חושף סעדה: "שאלשיך, כשהתגלה הסיפור הזה, הוא הפעיל את המערכת לחדול אותי מלעשות את זה. לעצור תצפית שלי שיכולה להוציא את הצדק לאור".

לדבריו: "זה אינטרס של המשטרה, הרי המשטרה לא רוצה שוטר שמושך פאות של חרדי, זה אינטרס של המשטרה. ובמקום לאפשר לנו - הפעילו עליי לחצים וחדלו אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר