הח"כ לעתיד בריאיון | צפו

עמיחי אליהו: "בלי פסקת התגברות ברוב של 61, אלא נצטרף לקואליציה; אנחנו מתואמים עם גפני"

שתיית המנדטים של ש"ס; הניצחון של גוש הימין; הכניסה הצפויה של איתמר בן גביר למשרד לביטחון פנים; הדרישה לפסקת ההתגברות ברוב של 61 והשת"פ עם משה גפני; הקרב על משרד הדתות וההסכמות בנושאי דת ומדינה • ח"כ לעתיד עמיחי אליהו בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' • צפו (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

שבוע לאחר הבחירות וניצחון הימין, ח"כ לעתיד עמיחי אליהו, מספר 4 ב'עוצמה יהודית', בריאיון באולפן 'כיכר השבת' בו הוא מתייחס להישג של סיעתו, המשא ומתן הקואליציוני, הדרך של איתמר בן גביר למשרד לביטחון פנים, שיתוף הפעולה הנדיר של בן גביר ומשה גפני וההסכמות בנושאי דת ומדינה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס אליהו להישג של סיעתו בבחירות: "הרגשתי את זה כשהסתובבתי ברחובות, הרגשתי שאנחנו בזינוק. מי שעשה לנו את המשתה האמיתי זו ש"ס, בסופו של דבר אנשים אמרו לי 'לא מסוגלים להסתכל בעיניים של הרב עובדיה ולא להצביע ש"ס', זה המשתה האמיתי, לדעתי מנדט-שניים".

אליהו הסביר את ההישג בציבור הדתי לאומי: "שנים היה לי ויכוח עם פרופסור אשר כהן. הוא טען שהציבור יגיע אם נהיה יותר ליברליים, אני טענתי כנגדו, להיפך. הבחירות האלה אמרו כאן אמירה ברורה: הציבור בוחר בשורשיות".

הח"כ לעתיד מ'עוצמה יהודית' לא מכחיש שיתוף פעולה הדוק עם החרדים בנושאי דת ומדינה: "היום אני מדבר עם רבנים מש"ס, הם אומרים שאנחנו מחמירים יותר מהם בדת ומדינה. האחוזים שאנחנו מסכימים עם הציבור החרדי - גדולים מאוד. בכל תחום, מחוק השבות ועד תחום החינוך".

ח"כ לעתיד עמיחי אליהו בריאיון לישי כהן

באשר למחלוקת על המשרד לשירותי דת, אומר אליהו: "אני לא מנהל את המו"מ, איתמר עושה את זה בצורה טובה. אני חושב שצריכים להגיע להסכמה. יש מספיק עבודה לכולנו לעבוד בכל הכוח. צריכים וחייבים להגיע להסכמות בנושא מינוי רבנים, גם בקרב הרבנים הספרדים בציונות הדתית. ההסכם צריך להיות בהבנה, שגם רבנים ספרדים מתוך הציונות הדתית צריכים להגיע לקדמת הבמה".

אליהו מתייחס לפגישה בין בן גביר לנתניהו והדרישה לתיק ביטחון פנים: "הייתה אווירה מצוינת. יש לנו רשימה של דרישות, הדרישות האלו יביאו את התיק הזה שנוכל לפעול בו. לא נוכל לעשות את זה אם לא נקבל את כל הכלים. התיק אצלנו בידיים, אבל לא ניקח אם לא נקבל את כל המסביב, חייבים לבנות את המסגרת שתאפשר לאיתמר להביא את השינוי".

מקורבו של בן גביר מתייחס לחיכוך עם המפכ"ל שבתאי: "אם המפכ"ל יבצע את המדיניות של איתמר אז הוא יסתדר איתו, אם הוא לא יבצע - הוא צריך לפנות את מקומו, אין בכלל שאלה. פקידים לא קובעים מדיניות ציבורית, הם צריכים לעשות את מה שאנחנו אומרים להם לעשות. שום אפשרות אחרת לא נמצאת על הפרק. אם המפכ"ל יקבל עליו את דין איתמר - אז בסדר גמור, אם הוא לא יקבל - הוא צריך לפנות את מקומו ולהכניס מפכ"ל אחר".

ח"כ לעתיד עמיחי אליהו באולפן 'כיכר השבת'

אליהו מצהיר כי סיעתו לא תצטרף לקואליציה מבלי פסקת ההתגברות: "בכירים מאוד בליכוד רוצים את פסקת ההתגברות. אנחנו הולכים להתעקש על זה. פסקת התגברות ברוב של 61".

באשר לחוק הגיור אומר אליהו: "יש בינינו לבין החרדים אמון גדול בסיפור הזה. החוק שכהנא ביקש לקדם נותן לרפורמים לגייר. הם מכרו פה שקרים, הם לא הודו שהחוק מאפשר את הגיור של הרפורמים. בחוק שלנו יהיה רק גיור כהלכתו. אם בג"צ יתערב - יש את פסקת ההתגברות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר