ריאיון מקיף באולפן | צפו

ח"כ אשר: מס השתיה של ליברמן יבוטל, בשלב הבא ואחרי הסברה נשקול גם מיסוי

החשש מרעידת אדמה עוצמתית במדינה והאם ישראל ערוכה; הרפורמה במערכת המשפט ומחאות ההמונים ברחובות; ההתחייבות להוריד את המס על השתיה מתוקה; המבחן בתקציב המדינה שיוגש בקרוב ופסילת אריה דרעי • יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, בריאיון לישי כהן באולפן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, מתארח לריאיון מקיף באולפן 'כיכר השבת' ומתייחס לחשש מרעידות אדמה והדיונים שקיים בוועדה, לרפורמות המשפט שמובילה ממשלת נתניהו השישית, ההתעקשות של הסיעות החרדיות על פסקת ההתגברות, חוק הגיוס, העבודה על תקציב המדינה וההתחייבויות לציבור וסערת הורדת המס על השתיה מתוקה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס ח"כ אשר לשאלה האם ישראל ערוכה לרעידת אדמה עוצמתית: "לא חקרתית את זה בצורה עמוקה מאוד, גם מההכנה שאני עושה לקראת הישיבה שתהיה בתחילת השבוע הבא בוועדה, מה שאנחנו יודעים: במדינת ישראל יש כ-600 אלף מבנים שנבנו לפני 1985, עם השיטות הישנות, הם בסכנה, כמובן תלוי בעוצמת הרעידה. רוב הערים בסכנה זה בצפון ובפריפירה. האם הכל מתנהל ומסונכרן נכון? אדע לענות אחרי הדיון ביום שני".

אנחנו ממהרים לדבר על רפורמת המשפט והעובדה שהח"כים החרידם כמעט ולא מתבטאים בנושא: "למה זה רע? אנחנו עסוקים בעוד הרבה דברים, הנושא הזה בהחלט הולך קדימה, אנחנו תומכים בעניין הזה, אנחנו חלק מהקואליציה בעניין הזה. האם אנחנו צריכים להיות השופרות הגדולים בעניין הזה? לא, יש לנו מספיק בעיה שאנחנו חרדים במדינה הזו, מדינת היהודים".

באשר לדרישה לפסקת התגברות ללא פשרות, אומר ח"כ אשר: "בית המשפט, אם תקח את הדברים שבציפור נפשנו, הם מגיעים ומתערבים ומכניסים את השקפת עולמם. למה צריך להגיד את זה מיליון פעם, אמרנו וחתמנו שתהיה פסקת התגברות, בוודאי שלא יהיו פשרות.

"מבחינתנו פסקת ההתגברות היא חלק מההסכמים הקואליציוניים, כולם דרשו את זה. מבחינתנו זה כלי עבודה. מה שקורה זה שברגע שבג"צ בא ופוסל חוקים - מה קורה? הם פוסלים ואנחנו הולכים עוד פעם לחקיקה וכל זה מלווה במערכת הסתה, די, צריך להוריד את זה מסדר היום. בג"צ הוא לא המאזן ממש, הוא לא מאזן ברגע שזה מגיע לנושיאם שעל פי דעתו".

ח"כ יעקב אשר בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

יו"ר ועדת הפנים מתייחס לעשרות אלפי המפגינים ואומר: "זה שיש מטה ארגון נהדר שם וזה יש תקשורת שמלווה ומלבה, הרי שהיו הפגנות האחרות של הימין - היו מביאים צילומים ממוקדים שרואים כמה עשרות, זה אותם עשרות אלפי אנשים שיוצאים וחוזרים, אני לא מזלזל. כשהיה מיליון איש שעשו עצרת נגד חוק הגיוס, ראית את התקשורת באה ואומרת 'מישהו צריך לחשוב פה מה קורה'? לא".

ח"כ אשר תוקף את היועצת המשפטית לממשלה: "אני רואה דבר אחד, אני רואה התלהבות ייתר שלה בכתיבת מכתבים, אתה רואה צד אחד, אתה לא רואה ייעוץ משפטי, זה מה שאני רואה. תבדוק כמה מכתבים הגברת הוציאה בממשלה הקודמת? לא שמעו עליה בכלל".

אשר מסרב לדבר על חוק הגיוס ואומר שיש ברכה בדבר הסמוי מן העין אך מדגיש שכל מי שיירצה ללמוד תורה - איש לא יעצור בעדו. באשר לשר הביטחון יואב גלנט אומר אשר: "לא מכיר דיווחים על הביקורת, הוא שר הביטחון, הוא אדם אחראי, הוא מבין. הוא מבין שהוא מתעסק שצריכים להיות מעשיים ולא רק במחשבות כמו שהתעסקו בממשלות קודמות שרצו שהנושא יהיה על השולחן".

ח"כ אשר מתייחס להורדת המס על השתייה מתוקה: "למחוק את מה שליברמן עשה, זה קודם כל. אם אתה שואל אותי באופן עקרוני? אשר לשקול מערכת הסברה שאולי יכלול בתוכו.. כשזה מגיע למחיר - לא זה שעושה שינוי. אחד הדברים שיעשו שינוי זה גם שבדיאט יירד המחיר. אפשר לשקול הכל בעוד חודשיים, בעוד ארבעה, אבל אנחנו אלו שניזום. כעת אבל קודם להשמיד את המיסים של ליברמן".

באשר לפסילתו של אריה דרעי הוא אומר: "מה שעבר לי בראש זה כעס גדול, זה עוול על עוול. הם פשוט מנסים לחבל בממשלה, הם יודעים שהנוכחות שלו חשובה, בממשלה ובקבינט. אין לי ספק שאם דרעי היה הולך עם לפיד או עם בנט - דרעי היה שר, לא רק בפנים ובבריאות אלא בעוד תיק, והם היו יודעים להכשיר את זה".

לקראת סיום הריאיון אנחנו מדברים על הנושא אולי הכי חשוב, תקציב המדינה ודרישות החרדים ערב הקמת הממשלה: "זה המבחן שלנו, תקציב המדינה הוא המבחן שלנו. אני בא ואומר: ההסכמים הקואליציוניים התאייפנו על תיקון עיוותים בשורש, תקציב האברכים יגדל, חד משמעית כן. לא רק החינוך הזה, ותקציב הישיבות ייכנס לבסיס התקציב. כל הנושאים הללו של ההשוואות (בתקציבי החינוך. י-כ), כל הסעיפים האלה, יושבים בימים אלה צוותים מול משרד החינוך ומשרד האוצר, זה המבחן שלנו, זה המבחן של היהדות החרדית".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר