התקפה באולפן | צפו

ח"כ משה סעדה: "לא יהיה משא ומתן על פסקת ההתגברות, אין פרטנר לשיחות"

הכוונה להעביר את רפורמת המשפט עד לחג הפסח; הסירוב להגיע להסכמות על חוק פסקת ההתגברות; המתקפה שלו על האופוזיציה; ההסתה; החשש שבג"צ יפסול את הרפורמה וחוק אריה דרעי | ח"כ משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

לקראת שבוע סוער ודרמטי במשכן הכנסת, עם העברה בקריאה ראשונה של חלק א' ברפורמת המשפט של השר יריב לוין, מתארח ח"כ משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, לרפורמה הדרמטית, ההפגנות ברחובות, החשש והאם יש סיכוי שנתניהו יתקפל? צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה מצהיר ח"כ סעדה כי עד לחג הפסח השלב הראשון ברפורמת המשפט צפויה לעבור: "זה השבוע שזה קריאת כיוון, זה לא הסוף. אני אומר שעם בוא האביב נבשר. עד פסח נסיים את קריאה שניה ושלישית, בעוד חודש וחצי. משנכנס אדר מרבים בשמחה, וזה חלק מהשמחה, היא חשובה להגביר את האמון במערכת המשפט. אני מדבר על שלב ראשון, בחירת שופטים ונושא פסילת חוקי יסוד".

סעדה מתייחס להחלטה שלו למשוך בשבוע שעבר את חוק מח"ש שהגיש: "ביום רביעי אני מתכונן להצעת החוק הראשונה שלי, חוק דרמטי, פעם ראשונה שיש גוף שחוקר פלילית את הפרקליטות. מגיע אלי העוזר ואומר לי 'משה, הנשיא רוצה לדבר איתך'. אני מדבר עם הנשיא והוא מבקש לדחות, אני אומר שאם אפשר להגיע להידברות - מקובל עלי. מיד קיבלתי ביקורת מהבייס, ואז אני מקבל את ההודעה של לפיד 'ניצחנו', את מי אתה מנצח? שיח של מלחמה. הם לא רוצים הסכמות".

לדבריו: "על מתווה הנשיא היה אפשר להגיע לשיח. לפסקת ההתגברות אי אפשר להגיע להסכמות, אין משא ומתן, אם נעלה אותה - זה לא רלוונטי, זה אומר שאי אפשר ליישם את פסקת ההתגברות, ברוב של 70 וגם של 65 - אי אפשר ליישם".

ח"כ משה סעדה בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

באשר למפגינים ברחובות אומר סעדה: "אני לא מתעלם בכלל, הם אחים שלי, אני מושיט יד. אומר להם: בואו תדברו איתנו, קודם תבינו שאין ממה לחשוש. גם לנו חשוב זכויות אדם".

"חד ערכית לא, לא. נתניהו לא יתפשר. הוא יודע שזה חשוב לליכוד, בכל הרפורמה, הסכמות? כן, אבל להעביר את הרפרומה? כן", עונה סעדה כשנאל אם נתניהו יתקפל בדרישות הרפורמה".

באשר לחוק הנבצרות אומר ח"כ סעדה: "האמת לא צריך את החקיקה הזאת, תקראו את החוק, הכוונה בחוק - נבצר מסיבות בריאותיות. בג"צ בהחלטה שלו מוציא כרטיס צהוב לנתניהו, בהחלטה שלו לשלוח ליעומ"שית - הוא רומס ודורס את הדמוקרטיה הישראלית. אם היו שואלים אותי, לא צריך את החוק הזה, החוק מאוד ברור, נבצרות על על רקע מחלה".

סגן ראש מח"ש לשעבר מתייחס לפסילת דרעי ועינוי הדין שעבר: "איך מתנהל משפט תקין? שדנים בעניינו של אותו אדם שעבר עינוי דין, בית המשפםט חייב במסגרת הגנה מן הצדק לתת לזה משקל משמעותי. קראתי את כל ההחלטה של בית המשפט - אתה יודע כמה התייחסות הם נתניהו לזה? אפס. את זה צריך לשנות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר