יו"ר סיעת 'המחנה הממלכתי' באולפן

זאב אלקין בריאיון: "יש לנו קו למנוע קרע בעם, נגיע להבנות גם אם יאיר לפיד יתנגד"

גל הטרור הרצחני; רפורמת המשפט; תמיכתו בעבר בפסקת התגברות ברוב של 61; המחאות ברחובות; הסיכוי להידברות גם ללא יאיר לפיד; התנהלות איתמר בן גביר וסערת חוק הגיוס | יו"ר סיעת 'המחנה הממלכתי', ח"כ זאב אלקין, בריאיון לישי כהן באולפן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

יו"ר סיעת 'המחנה הממלכתי', ח"כ זאב אלקין, היה מבכירי הקואליציות של השנים האחרונות, לרוב תחת בנימין נתניהו ובשנה שעברה תחת נפתלי בנט ויאיר לפיד. בחודשים האחרונים הוא עבר לספסלי האופוזיציה משם מנהל מאבק פוליטי נגד ממשלת נתניהו השישית.

בריאיון באולפן 'כיכר השבת' הוא מסביר מה הוביל אותו לשנות את עמדתו לאחר שבעבר תמך בפסקת התגברות ברוב של 61, האם שינה את עמדתו על חוק הגיוס, המחאות ברחבי הארץ, מתווה הנשיא והאם סיעתו כפופה ליאיר לפיד, גל הטרור הרצחני והתנהלות השר איתמר בן גביר. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס אלקין, שהיה חבר קבינט המדיני ביטחוני וכעת מכהן כחבר בוועדת חוץ וביטחון, לגל הטרור: "כמות הנרצחים בירושלים בלתי נתפסת, לא היינו במקום הזה הרבה מאוד זמן. מה שמטריד אותי בעיקר זה שאני לא רואה פעילות רצינית, רואים בעיקר מעשה ליצנות, על איתמר בן גביר האחריות. מול האזרח - הממשלה אחראית, אנחנו נקטנו בפעולות שהורידו לגל הטרור הזה את הראש, הצלחנו לרסן אותו, זה היה בזכות ניהול מדיניות מאוד נכונה".

באשר לחוק עונש מוות למחבלים, אומר אלקין: "בניסוח שהוא הובא כרגע הוא ניסוח לא רציני, זה שטויות, מנסים לקובע משהו שיודעים שהוא לא יעבור. אני בעמדה ביטחונית בנושא הזה, צריך להיאבק בכלים שמומחי ביטחון סבורים שהם יעלים, לא להתעסק בפיתות".

"בליצנות ובטיק-טוק לא נאבקים בטרור, בטרור נאבקים במעשים, בהפעלה נכונה של הכוחות, למה לא היה תגבור בשכונות בירושלים בזמן הפיגוע בנווה יעקב? הכתובת הייתה על הקיר", הוסיף אלקין.

יו"ר סיעת 'המחנה הממלכתי' מתייחס לרפורמה המשפטית ומסביר את השינוי שעבר עליו כאשר בעבר תמך ברפורמה במערכת המשפט: "זה נכון שזאב אלקין קידם רפורמות במערכת המשפט כשזה לא היה פופולרי, כשנתניהו בלם אותו, זה נכון שהיו זמנים שהיו ויכוחים עם משה גפני שיצא נגד רפורמה משפטית, אני זוכר איך הוא סיפר לי שהוא הסתדר עם בייניש.

ח"כ זאב אלקין בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

"גם היום אני אומר שצריך רפורמה מעמיקה במערכת המשפטית, השאלה איזו. קח לדוגמא את הוועדה לבחירת שופטים: האם צריך לאזן כוחות? כן, האם צריך לדאוג שימונו שופטים שמרנים? כן. האם אתה רוצה רוב קואליציוני בוועדה? לא".

"זאב אלקין מסורתית תומך בפסקת ההתגברות, זה נכון", מסביר השר לשעבר: "אני תמכתבי גם ברוב של 65, ההצעה של יעקב נאמן, מי שעצר אותנו היה נתניהו. חשבתי גם שאפשר ללכת על 61. בכל מקרה צריך לעשות את זה כחלק מחוק יסוד החקיקה, צריך להסדיר את כל המערכת, לסדר את כל התמונה. הדבר השני, אז היו קווים אדומים. היום לצערי אין קווים אדומים, היו מעקמים חוקי יסוד בשביל פלוני, חוק דרעי למשל, היום המערכת השתגעה".

בכיר 'המחנה הממלכתי' מתייחס למתווה הנשיא המתגבש: "אנחנו לא כפופים לאף אחד, אנחנו נגיע להבנות גם אם לפיד יתנגד אליו. לנו יש קו, לעשות הכל למנוע קרע בעם, לעשות שתהיה רפורמה אבל תהיה מאוזנת".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר