צפו בכתבה

שנה לפטירת הגראי"ל שטיינמן: "מידות היו הדבר החשוב"

לפני שנה הלך לעולמו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בגיל 104. מקורביו ואנשי ביתו סיפרו לכתב 'כיכר השבת', אבי רבינא על מידותיו התרומיות והמיוחדות של ראש הישיבה זצ"ל (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90. עריכת וידאו: אריאל ליבא )

אינו דומה עולם עם הרב שטיינמן לעולם שבלעדיו. אבל כבד, מועקה, בכי ויתמות, אלו התחושות שליוו את עם ישראל לפני כשנה עת כבה המאור הגדול והסתלק מעמנו מנהיג ישראל וקברניטו, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. בן 104 היה בפטירתו, עת עלה בסערה השמימה.

במלאת שנה להסתלקותו, 'כיכר השבת' יצא לשוחח עם האנשים שהיו קרובים למרן זצ"ל בשנותיו האחרונות.

עין לא נותרה יבשה למשמע הצוואה המרטיטה של מרן זצ"ל "לא להזכירני בשם צדיק או ירא שמים, כדי שלא אתבזה על ידי זה בעולם האמת. זה, רק קטע מצוואתו שריגשה את עם ישראל כולו".

במשך כל חייו התכונן מרן ראש הישיבה זצ"ל ליום פטירתו, וכבר בגיל צעיר כתב צוואה ראשונה בתשנ"ח אמר לרבי יצחק לוינשטיין זצ"ל "עם מה אני אבוא לשמים? עם עיריית בני ברק? רק עם אילת השחר!"

בחייו של מרן ראש הישיבה נרשמו עשרות רגעים ועובדות נדירות על אצילותו ואופן התייחסותו לזולת. נביא בפניכם כמה רגעים גדולים שנחרטו בזיכרוננו. מספר סיפורים מרגשים מהקודש פנימה המלמדים על גדולתו וענוותנותו של גדול הדור זצ"ל.

הכתבה פורסמה כחלק מתכנית אקטואליה חדשה מבית 'כיכר השבת' - "ישי ורבינא בכיכר" - אותה יגישו מדי שבוע ביום חמישי, ישי כהן ואבי רבינא, בשידור חי.

מדובר בתכנית קבועה ראשונה, לאחר אין ספור שידורים חיים וראיונות באולפן "כיכר השבת", שהגיעו לשיא במערכת הבחירות האחרונה.

צפו בתכנית המלאה

מגישי התכנית יגישו כל שבוע עבורכם, גולשי וצופי "כיכר השבת", מנה גדושה של קטעים וכתבות מרתקות על הנושאים שעשו את השבוע החולף, בצירוף כתבות מגזין ופרשנויות נלוות.

במהלך התכנית, תתארח באולפן דמות שנקשרה לסיפורי השבוע האקטואליים, ובנוסף תשודר כתבת וידאו רלוונטית עם אירוע בולט שהתרחש במהלך השבוע.

פינות קבועות שצפויות להופיע בהמשך, בתכנית השבועית, הינן בין היתר: מעקב אחר בעיות בירוקרטיות, כאלו שמפריעות לכם הגולשים, כמו גם חמשת הכתובת הנצפות ביותר ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר