בדרך לשלילה? קחו רישיון אמריקאי, או שלא

לא יאומן: מודעות בתל-אביב מציעים לאנשים שרישיונם נשלל לקבל רישיון אמריקני ולהמשיך לנהוג • בקיצור, אם אתם בדרך לשלילת רישיון, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה (רכב)

רישיונכם נשלל? קחו רישיון אמריקני (צילום: shutterstock)

"אתם בדרך לשלילת רישיונכם? חבל, תצילו את הזמן לפני שרישיונכם יהיה פג תוקף. בזמן השלילה תקבלו רישיון אמריקאי בינלאומי שתוכלו לנהוג בזמן השלילה בישראל ובחו"ל כחוק. הרישיון מופק בארה"ב ולא מדובר ברישיון ישראלי בינלאומי". כך קראה לעוברים ושבים מודעה שהודבקה באזור בית הדין לתעבורה בתל אביב.

את הבשורה מפיץ יעקב, שמסכים להתראיין ל'הארץ' בשם חלקי. יעקב הוא שיפוצניק שלדבריו, מספק מענה לכל אותם נהגים העומדים רגע לפני שלילת רישיונם, אולם הרישיון שלהם עדיין בתוקף.

כך זה עובד: מצלמים את הרישיון הישראלי, מצרפים צילום של תעודת הזהות, שלוש תמונות פספורט על רקע לבן, ממלאים כמה טפסים, ומשגרים אליו. תוך 25-35 ימים, הוא מבטיח, תוכלו לקבל רישיון נהיגה בינלאומי בעלות סמלית של 3,000 שקלים.

זה אכן נשמע קל ופשוט, אך עורך הדין איתי יצחק, המתמחה בדיני תעבורה, טוען כי הדבר אינו חוקי ואפילו מסוכן. "אין דרך לעקוף פסילת רישיון של בית משפט" קובע עו"ד יצחק, "בכל מקרה, לאזרח ישראלי אסור לנהוג עם רישיון נהיגה זר אלא אם כן הוא שהה מחוץ לגבולות המדינה לתקופה של 12 חודשים ברצף ואין בידיו רישיון נהיגה ישראלי כלל". עורך הדין מציין כי כאשר "נפסל הרישיון הישראלי אסור לו לנהוג עם רישיון זר, גם אם יש ברשותו דרכון זר".

בנוסף, עו"ד יצחק מזכיר את הסכנות הטמונות בכך, לבד מהאיום על הנהגים בכביש, "מדובר בפיקציה מסוכנת מאד בייחוד במקרה של תאונה שאז אין לרכב כיסוי ביטוחי".

למשטרה יש מערכות מידע מתקדמות וצוותים מיוחדים שתפקידם לעקוב אחר אנשים שקיבלו פסילה. נהיגה בזמן פסילת רישיון היא אחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר והמחיר בהתאם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר