עצרת הענק נגד גזירת הגיוס: שערי העיתונים של סאטמר קוראים להשתתף באירוע

ההכנות לעצרת הענק במנהטן נגד גזירת גיוס בני הישיבות נשלמות, ולמרות הניסיונות לחבל במאמצי האחדות כעת נראה כי שני האחים האדמו"רים מסאטמר יטלו בה חלק (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מסאטמר (צילומים: ישראל כהן, מאיר אלפסי)

מאחורי הקלעים של עצרת האחדות במנהטן שבארצות-הברית נגד גזירת הגיוס: האם האדמו"ר מהר"י מסאטמר ישתתף בעצרת המחאה?

מאמצים רבים מושקעים כדי להוציא אל הפועל את עצרת האחדות, שתאחד בין שני הפלגים בסאטמר לעצרת מחאה אחת נגד מדינת ישראל בשל רדיפת התורה ולומדיה.

העצרת צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב במנהטן, כאשר לפי ההיערכות צפויים להשתתף כמאה אלף בני אדם.

בעוד גורמים שונים מפיצים שמועות כי בשל חילוקי דעות בין הצדדים, האדמו"ר מהר"י מסאטמר ייעדר מהעצרת, הרי שעל פניו נראה כי אכן תצא לדרך עצרת אחדות מרשימה.

העיתון "דער איד" המייצג את הפלג ה"זאלונים" בסאטמר, של האדמו"ר מהר"י, מדווח הבוקר בהרחבה על הפגנת המחאה בליווי מודעות הקוראות לציבור להשתתף בעצרת.

לדברי גורמים בחסידות סאטמר ישנם קבוצות קיצוניות בחצר חסידות האדמו"ר מהר"י מסאטמר שאין דעתם נוחה מכך שהרבי שלהם ישתתף בהפגנה והם מנסים להערים עוד ועוד קשיים ולתקוע מקלות בגלגלים על מנת שהאחים האדמו"רים לא יישבו מעל בימה אחת.

לטענתם, אותם אנשים ביקשו אמש להוסיף נואם נוסף מהצד שלהם או את הגאון הרב נפתלי בלוממפלד או את הגאון הרב יעקב נחמן שטויבר.

"הם מוסיפים כל הזמן עוד דרישות ומנצלים את העובדה שהאדמו"ר מהר"א מסאטמר הודיע אתמול כי אינו חפץ בכיבודים וכי אף רב מטעמו לא ינאם בהפגנת הענק, ונימק זאת כי המטרה היא שיגיעו כמה שיותר אנשים למחות", טוענים הגורמים.

שער 'דער איד' של "הזאלונים" (צילום: כיכר השבת)

מנגד, בחצר האדמו"ר מהר"י מסאטמר טוענים כי הם מצפים להיות חלק מארגון ההפגנה ולא להצטרף אליה לאחר שאחרים יזמו אותה. "אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו בכבוד המגיע לנו ואז נאשר סופית את בואו של האדמו"ר", הם אומרים.

על אף "המשבר" בין החצרות מגלים עדיין מארגני העצרת גם עתה אופטימיות ובטוחים שהכל יסתדר לבסוף. "גזירת הגיוס גורמת לחשש אצל כולם ואין סיבה שהציבור החרדי לא יצליח להתלכד מולה להפגנה משותפת", הם אומרים ל"כיכר השבת".

"מה יאמר בחצר האדמו"ר מהר"י מסאטמר?", רומזים המארגנים, "שהוא לא הגיע למחות כנגד הגזירה הקשה בגלל סיבה צדדית כזו או אחרת. זה לא מתקבל על הדעת".

"צריך להבין", הם מסבירים," כי באם האדמו"ר מהר"י מסאטמר וחסידיו לא ישתתפו, הדבר עלול להשפיע גם על בואם של רבני הציבור הליטאי ועלול להעמיד בסיכון את כל קיומה של עצרת הענק מה שיכול להוביל למצב של חילול ה'".

שער ה'דער בלאט' של "האהרונים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר