הפילוג הליטאי

'הוועד' פסל ישיבה, הגר"י אייכנשטיין מפרסם תמיכה

רשימת הישיבות הפסולות שפרסם "הועד למען כבוד רבותינו" ממשיכות לעורר סערה וחילוקי דעות, כאשר אותן ישיבות פועלות כדי לקבל הכשר ולמנוע בעיות ברישום. הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, מקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן, מפרסם היום מכתב תמיכה מיוחד בישיבת "משכן שלמה" שנפסלה על-ידי הוועד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהושע אייכנשטיין (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי והרישום לישיבות: בימים האחרונים נמשכת הסערה סביב פעילות "הועד למען כבוד רבותינו" המזוהה עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי הדואג לכבודם והנהגתם של מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי, בין היתר על-ידי פרסום "רשימות שחורות" של ישיבות אליהן הם ממליצים להורים שלא לשלוח את ילדיהם בשל העובדה שמחנכים שם לטענתם בניגוד לדעתם של גדולי הדור ועל כן אין רוח חכמים נוחה מהם.

בין הישיבות השוכנות בירושלים ששמם הוזכר ברשימת "הבעייתיות", נמצאת ישיבת "משכן שלמה" בראשות הגר"א פרוידיגר ובנשיאות הגאון רבי עזריאל אוירבך.

הישיבה נחשבת לאחת המצוינות והמובילות בירושלים אלא שלטענת עסקני הוועד הישיבה אינה עומדת בקריטריונים של חובת הציות למנהיגי הדור ולכן נפסלה והוצאה מרשימת "הישיבות הכשרות".

ביום שני האחרון, הגיע הרב פרוידיגר כשהוא מלווה בגאון הרב יהושע אייכנשטיין ראש ישיבת "יד אהרון" הנחשב לאחד ממקורביו הבולטים והנאמנים ביותר של מרן הגראי"ל שטיינמן ויחד נכנסו השניים לביתו של ראש הישיבה ברחוב חזון איש בבני ברק על מנת לנסות ולקבל הכשר ממרן הגראי"ל בעצמו.

בנוגע לתוכן השיחה חלוקות הדעות כאשר המצדדים בפעילות הוועד טוענים כי במהלכה הודיע הרב פרוידיגר על ציות מלא למנהיגי הדור וחינוך הבחורים בדרכם ללא כל סטייה כשמנגד טוענים אחרים כי מרן ראש הישיבה לא הבין כלל מדוע הישיבה נחשבת מלכתחילה לבעייתית.

אם לשפוט על פי התוצאות בשטח, בסופו של דבר בעקבות אותה פגישה מכרעת, מפרסם היום הגר"י אייכנשטיין מכתב תמיכה נלהב בישיבה מה שמלמד אולי על שינוי הגישה כלפיה.

תוכן המכתב מתפרסם כאן לראשונה: "לכבוד הגאון רבי אברהם פרוידיגר שליט"א ראש ישיבת משכן שלמה, לאחר שהתברר לי שהישיבה מתנהלת לפי רוח התורה, ובדרך של כבוד התורה, ויצאו מהישיבה תלמידים שגודלים בתורה וביראת שמים, ומדות טובות, הנני רוצה לחזק ידו שימשיך להרביץ תורה בדרך שרוח חכמים נוחה ממנו, ויגדיל תורה ויאדיר

"וכמו שעד עכשיו ההורים רוו נחת מבניהם, כך בעזר השם ההורים שימשיכו לשלוח בניהם ירוו רק נחת. המצפה להרמת כבוד התורה, יהושע אייכנשטיין".

השאלה הנשארת פתוחה הינה האם בעקבות תוצאות הפגישה בביתו של מרן ראש הישיבה השבוע ישנו גם עסקני הוועד למען כבוד רבותינו את גישתם כלפי ישיבת משכן שלמה ויוציאו אותה מהרשימה השחורה של הישיבות הפסולות או שאולי שוב נראה חילוקי דעות כפי שחשף "כיכר השבת" בשבוע שעבר שקיימים גם כלפי ישיבות אחרות כדוגמת "עטרת שלמה" בירושלים ו"אהבת תורה" במודיעין עילית.

מכתב התמיכה של הרב יהושע אייכנשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר