אבל בסאטמר: הרב ישכר דוב פרידמן ז"ל

חסידות סאטמר מתאבלת על הסתלקותו של הרה"ח רבי ישכר דוב פרידמאן ז"ל, ראש הקהל של סאטמר, שנפטר לאחר שנאבק במשך כחצי שנה במחלה קשה (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ישכר דוב פרידמאן ז"ל (צילום: כיכר השבת)

ברוך דיין האמת: בחסידות סאטמר התאבלו הבוקר (חמישי) על פטירתו של הרה"ח ר' ישכר דוב (בערל) פרידמאן ז"ל ראש הקהל של סאטמאר. המנוח הינו בן הרה"ח ר' ליפא פרידמאן ז"ל, המנכ"ל הראשון של מוסדות סאטמאר וממקימיה, ונכד הגאון ר' שאול בראך אב"ד קאשוי זצ"ל.

הרב פרידמן נולד לפני 87 שנה לאביו בעיר סעליש. כאשר הקים האדמו"ר מסאטמאר בעל הדברי יואל זצ"ל את המוסדות אביו נקרא אל הדגל לכהן כמנכ"ל, הבן ר' בערל ז"ל המנוח, עמד לימין אביו בכל הזמנים.

כאשר יצא לאור העיתון "דער איד" מונה כעורך הראשי לעיתון שיצא מידי שבועיים ובכל יום שלישי הביא את מאמרי ההשקפה לאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל שיבדוק את תוכנן וכך הפך להיות אחד מאנשי הסוד של האדמו"ר זצ"ל. כמו כן, המנוח עמד בראש ארגון כל ההפגנות והאדמו"ר זצ"ל שלח אותו לפגישות תיאום מול גדולי ישראל.

בשנת תשנ"ח נפטרו שני ראשי הקהל של סאטמאר - הרה"ח ר' סענדר דייטש והרה"ח ר' לייבוש לעפקאוויטש, שעמדו בראש הקהילה בתחילת התייסדות הקהילה. בחודש אלול תשנ"ח מינה האדמו"ר מסאטמאר בעל הברך משה זצ"ל את המנוח לשמש כראש הקהל קהל יטב לב סאטמאר.

כאשר פרצה המחלוקת בסאטמאר בין שני הפלגים ניסה המנוח בכל כוחו לעצור את האש ולאחד את הקרעים בקהילה. אחרי פטירת האדמו"ר בעל הברך משה זצ"ל הוא החליט למנות את האדמו"ר מסאטמאר שליט"א לאדמו"ר ומנהיג רוחני.

היום לפנות בוקר הגיע הידיעה המרה שאחרי חצי שנה של מחלה קשה הוא החזיר את נשמתו ליוצרה.

הלוויה תצא בשעה 10 מבית המדרש סאטמאר ברחוב 15 בבורו פארק מבית המדרש שהוא פתח ושימש שם כראש הקהל ומשם תמשיך בבית המדרש הגדול סאטמאר בווילאמסבורג ואח"כ לבית המדרש הגדול בקריית יואל לבית החיים בקריית יואל ליד שאר ראשי הקהילה.

האדמו"ר מסאטמאר, שנמצא בימים אלו בניו המפשייר למנוחה, חזר במיוחד במטוס פרטי בכדי לחלוק כבוד אחרון למנוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר