פרוש לרבנים: "נלחמו בי ולא הצלחתי למנוע את סגירת סמינר זלזניק"

רה"ע אלעד, ישראל פרוש, הגיע לבתיהם של גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, ועדכן אותם בהתפתחויות בפרשת סמינר 'זלזניק האשכנזי' שנסגר עקב אפליית מזרחים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל פרוש (צילום: יעקב אריה, כיכר השבת)

לאחר ההחלטה הדרמטית של משרד החינוך לסגור את סמינר "זלזניק האשכנזי" שנפתח באלעד בתחילת השנה בשל טענות שונות על אפליה, הגיע ראש העיר, ישראל פרוש, אל מעונם של גדולי ישראל בבני ברק וזאת על מנת להיוועץ עימם לדרכי התגובה כנגד משרד החינוך.

ביממה האחרונה ביקר פרוש בבתיהם של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין ואצל ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי משה הלל הירש.

במהלך פגישתם סיפר ראש העיר על החלטת משרד החינוך לסגור את הסמינר בשל טענות שונות על אפליה לכאורה שהייתה בו מאז פתיחתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראש העיר פנה אל גדולי הרבנים ואמר להם עשיתי את שליחותכם, נלחמו בי ולא הצלחתי". ראש העיר ביקש את עצתם של הרבנים באשר להתמודדות עם ההחלטה הדרמטית שבגינה עשרות תלמידות יהיו ללא מקום לימודים. "מה עלי לעשות?" שאל פרוש.

ראש העיר פנה דווקא לשלושת הרבנים הללו בשל מכתבם לפני כחצי שנה כי עליו לפעול כי בעיר אלעד יהיו שני סמינרים "זלזניק" ו"לדעת חכמה".

בינתיים אותן תלמידות עדיין לומדות בסמינר וטרם החליטה ההנהלה לסגור את שעריו. טרם ברור מה הם הצעדים בהם ינקטו הנהלת הסמינר והעירייה.

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני ציין בהחלטתו השבוע כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו תוך היצמדות למדיניות המאבק באפליה של המשרד, אבל לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

שמעוני פנה לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירת למוסד הבלתי חוקי. משמעות הצעד היא אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר