יונה יהב לרבני חיפה: "לא קיימת כל אפליה בין תושבי חיפה"

שעות אחדות לאחר פרסום מכתבם של רבני חיפה לראש העיר יונה יהב נגד אפליית החרדים, משיב יהב וטוען כי אין כל אפליה כזו. "ניסיון נואל של קיצוניים ומחרחרי ריב" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מיכאל אלפר מ'יהדות התורה' עם יונה יהב (צילום ארכיון: כיכר השבת)

לאחר המכתב ששיגרו רבני הערי חיפה לראש הערי יונה יהב בו הם קובלים היחס המפלה שלו לציבור החרדי ולמוסדות החינוך, שיגר ראש העיר מכתב תשובה בו הוא מכחיש את המיוחס לו.

ראש עיריית חיפה אישר בפתח המכתב כי קיבל את מכתבם "בעצב רב" כלשונו והגיב כי "ברי כי הדברים אינם מבוססים על המציאות בשטח, הואיל ולא קיימת כל אפליה בין תושבי חיפה".

ראש העיר דוחה על הסף את הטענות אשר הועלו במכתבם של הרבנים וכתב כי "סל השירותים הניתן לתושב דומה ושווה בין כל הקהילות בעיר. ואין דמו של זה סמוק מדמו של האחר".

יהב מאשים במכתבו כי מאחורי מכתבם של הרבנים עומדים אנשים החפצים בסכסוך עימו. "צר לי כי דבר מרמה הביא את הרבנים המכובדים לחתום על מכתב זה, אשר יש בו מלשון הרע, וניסיון נואל של גורמים קיצוניים ומחרחרי ריב לתקוע טריז בין הנהלת העיר לקהילותיכם".

את מכתבו סיים ראש העיר בכך שאותם רבנים יכולים לבוא ולשוחח עימו. "דלתי תמיד פתוחה בפניכם", כתב.

הרבנים בהם רבני חסידויות גור, סערט ויז'ניץ וכן האדמו"ר מנדבורנא ורבנים נוספים מהקהילה הספרדית, כתבו במכתבם "נוכחנו לדעת על הקשיים הקיומיים איתם מתמודד הציבור החרדי, מוסדות החינוך ובתי הכנסת, על חוסר ההתייחסות לצורכי הדת, ועל מניעת פיתוח התשתיות העירוניות באזורי הציבור החרדי כשקשיים מוערמים בכל תחום מצד העירייה שבראשה אתה עומד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר