"כתב האישום" החרדי נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב

במסמך שהופץ בדואר אלקטרוני לתושבי חיפה החרדים, נטען כי ראש העיר והעירייה לא רואים בחרדים תושבים שווי זכויות. "עד מתי תלמידים ילמדו במכולה שהוצאה מהנמל?" (מקומי, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יונה יהב (צילום מסך מתוך ערוץ 10)

מחריף המאבק בין האוכלוסייה החרדית בחיפה לבין ראש העיר יונה יהב על רקע חילופי המכתבים בין הרבנים לראש העיר. אמש (ראשון) הופצו הודעות בדיוור אלקטרוני למאות תושבים חרדים בעיר, ובהן האשמות חריפות כנגד יהב.

בהודעה נכתב "לידידי חברי קהילתנו וכל הקהל הקדוש בשכונת הדר, חייבים להקים קול זעקה על המתרחש. מי יודע עד מתי נצטרך לחשות במחילה. אם תוכלו לספר את זה גם לשאר חברי הקהילה ונקבע דיון במוצ"ש אולי תעלה שעותינו לשמים ויחוס עם עני ואביון, אולי ירחם ידידכם".

אל ההודעה צורפו שלוש מודעות תחת הכותרת משותפת "מי יודע עד מתי?". באחת נכתב "עד מתי - קהילה חשובה ומכובדת מאוד תשלם 4,000 שקל עבור חכירת מבנה עירוני עזוב במקום תשלום של 100 שקל לשנה?".

"עד מתי - קהילה חשובה ומכובדת תשלם שכירות עבור בית ספר שלושים ושניים אלף שקל לחודש עבור שימוש במבנה עירוני?".

"עד מתי - כל ילד חרדי שנולד בעיר חיפה יודע בבירור יקבל את זכויותיו הבסיסיות?, עד מתי ישקיעו שבע מאות מיליוני שקלים עבור איצטדיון ולא ישקיעו תוספת מזערית עבור תקצוב ילדי החינוך החרדי?".

במודעה השלישית התייחסו כותביה על נושא התברואה בשכונות החרדית: "עד מתי - תראה ההזנחה בכל רחובות השכונה ו"עד מתי - לא ימומנו ולא יתוקצבו פעילות תרבות תורנית לכל אזרח שווה זכויות בעיר מתוקנת?".

"אולי בגלל שבעיני העירייה החרדים אינם שווי זכויות ואולי בגלל שאנו שומרי מסורת בני העם הנבחר" נאמר בהודעה.

עיריית חיפה לא הגיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר