תיעוד בלעדי

נתניהו לגרי"מ לאו: "הרצון לרצוח אותנו - לא השתנה"

בשעות הערב, לאחר פיזור הכנסת, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מלווה ברעייתו שרה לניחום אבלים אצל הגאון רבי ישראל מאיר לאו • במהלך השיחה עלתה דמותו של נפתלי לביא לאו ז"ל • נתניהו אמר בדבריו כי "לפני שבעים שנה רצו לרצוח כל אחד מאיתנו - זה לא השתנה" • תיעוד בלעדי (חדשות בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: שלומי כהן - כיכר השבת)

ניחום אבלים: בשעות הערב אמש (שני), לאחר פיזור הכנסת, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מלווה ברעייתו שרה לניחום אבלים אצל הגאון רבי ישראל מאיר לאו ובני המשפחה היושבים שבעה על פטירת האח ואבי המשפחה נפתלי לביא לאו ז"ל.

במהלך השיחה העלה ראש הממשלה את דמותו המיוחדת של נפתלי לביא אשר פעל רבות למען העם והמדינה.

"כיכר השבת" מציג תיעוד וידאו מיוחד מהשיחה בין השניים בה מספר הרב לאו על סיפור הצלתו ממחנה ההשמדה אושוויץ על-ידי אחיו המנוח.

"אחר כך נודע לי מאשה אחת שהזמינה אותי לערוך חופה לבת שלה, אמרתי לה שאני עסוק, אבל היא התעקשה ואמרה: 'אני יחכה לך גם עד 12 בלילה'. שאלתי: 'למה את מתעקשת' והיא אומרת לי: 'תבוא אני יספר לך'", סיפר הרב לאו.

הרב לאו המשיך וסיפר: "הגעתי לשם בתשע בלילה, היא אמרה לי: 'אני האמא של הכלה. אמא שלך מתה בין זרועתיי. המילים האחרונות שלה היו השארתי את טולק ולולק (נפתלי וישראל מאיר) אני מקווה שאולי לפחות לולק שלא עובד בעבודת פרך אולי הוא יינצל'".

"זה היה יום לפני השחרור", המשיך הרב לאו, "נפתלי אמר לי שהוא קיבל עדות שגרמני ירה בה יום לפני השחרור. לא יכל לסבול שאשה יהודית תחייה".

בשלב זה של השיחה מתערבת רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו ושואלת את הרב לאו: ,זה נכון מה שהרבנית (חיותה.י"כ) סיפרה שנפתלי היה בשבילך כמו אבא ואמא". הרבנית מתערבת: "הוא לא היה רק אח, כמו אבא".

"הסיפור שלכם הוא מיוחד", אמר ראש הממשלה נתניהו, "ההצלה של המשפחה, הסיפור של שניכם. העובדה שהוא הציל אותך בתור ילד קטן. יש כאן סיפור חיים של העם שלנו. הנה הסיפור חיים של העם שלנו. מתי זה היה? לפני שבעים שנה שרצו לרצוח כל אחד מאיתנו. זה לא השתנה, לא הרצון להכחיד אותנו. מה שהשתנה זה היכולת שלנו".

הרב לאו: "זו לא אותה אירופה? פה זה לא אותו המזרח התיכון?".

נתניהו: "גם פה. הצוררים, זה מטריד אותי. מה שקורה באירופה זה עניין אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר