אבו מאזן על מותו של השר זיאד אבו עין: "ישראל עשתה פשע מחפיר"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס למותו של השר זיאד אבו עין בהפגנה בכפר תורמוס עיא ואמר: "ישראל ביצעה פשע מחפיר. אנו נחושים להיאבק לסיום הכיבוש" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן (צילום: us department of state flickr)

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס הערב (רביעי) למותו של השר הפלסטיני זיאד אבו עין בעימותים שהתפתחו עם חיילים צה"ל בהפגנה בכפר תורמוס עיא.

בפתח ישיבת החירום של הנהגת הרשות ברמאללה, אמר הנשיא הפלסטיני כי "מה שקרה היום הוא פשע בכל מובן. אין ביכולתנו לסבול או לשתוק על כך, ולכן ההנהגה הזאת מתכנסת ברגעים אלו על מנת להחליט מה אנחנו רוצים, ואני אומר בבירור. כל האפשרויות פתוחות לדיון ולשיח וליישום, ואין לנו שום פתרונות אחרים".

לדבריו, "אנו נחושים להמשיך בהתנגדות העממית, נחושים להילחם בהתנחלויות ונחושים להמשיך במאבקנו עד שיסתיים הכיבוש".

אבו מאזן טען כי "ישראל תתנער מהפשע המחפיר הזה, באמצעות כמה תרחישים שהם ייצאו איתם מחר, אחרי החקירה".

הוא לעג והעריך כי ישראל תגיד כי "אחד החיילים סובל ממחלה נפשית ואין לו אחריות למעשיו, אחד מהם סובל ממחלה שכלית והוא אינו אחראי למעשיו, אחד מהם איבד את עשתונותיו בגלל שהוא לא ראה שהצעירים מחזיקים אבנים ואחד החיילים האחרים לא יכול היה לתאר לעצמו שאלה שבאו במקרה לאדמה הזאת רוצים לשתול בה את עצי הזית שלנו".

השר הפלסטיני זמן קצר לפני מותו (צילום: רעות מור - ynet)

עוד אמר אבו מאזן: "היום הופתענו ממותו של אחד מגיבורינו אחד מאנשינו אחד מהמקריבים הגיבורים בזירת ההתנגדות העממית, האח זיאד אבו עין, הופתענו ממותו או מהריגתו, אנחנו מחשיבים אותו אצל אללה כשהיד עם מצעד השהידים והידידים בגן עדן, אנו מנחמים את עצמנו ואת משפחתו הקטנה ועמנו ואומתנו הערבית והאיסלאמית כולה".

זיאד אבו עין, שימש כאחראי על המאבק בהתנחלויות ברשות הפלסטינית ונפגע בעת שהפגין בתורמוס עיא נגד המאחז הבלתי חוקי עדי עד. על פי הדיווחים הפלסטינים אבו עין מת מפצעיו בבית החולים ברמאללה, לאחר שהוכה על ידי חיילי צה"ל ונפגע מרימון שהושלך לעברו.

יו"ר הרשות אבו מאזן הכריז מיד לאחר מכן על שלושה ימי אבל כלליים, ואמר כי "הפגיעה בזיאד אבו עין היא ברברית ולא ניתן יהיה לשתוק עליה או לקבל אותה. ננקוט בצעדים הנדרשים אחרי שנדע את תוצאות חקירת מותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר