היסטוריה: בצאנז חנכו קריה בטבריה

אלפי חסידי צאנז השתתפו במעמד חנוכת הקריה החדשה של החסידות בעיר טבריה. רק לפני שנתיים הונחה אבן הפינה באדמת הטרשים, והיום החלום התגשם • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

אמש השתתפו אלפי חסידי צאנז במעמד חנוכת הבית לקריה חדשה אשר הוקמה בטבריה.

בחסידות מספרים כי לפני שנתיים וחצי, ר"ח ניסן תשע"ב התכנסו החסידים למעמד הנחת אבן הפינה על אדמת טרשים בין הרים וגבעות כשרבים בציבור הביעו חשש שמדובר בקוריוז של "עוד פרוייקט חרדי" שמנסים להריץ.

שנתיים ומחצה אחרי, חסידי צאנז מצפינים שוב, ולעיניהם נגלה חלום שהתגשם. 3 בנינים עומדים על תילם, וילדים לילדות משחקים כבר בגינותיהם.
זו עובדה.

האדמו"ר מצאנז שירה את אבן הפינה וליווה והמריץ את הפרוייקט ואף ביקר בה בעיצומה של הבניה, הגיע לקבוע מזוזה בבנין הראשון, רחוב שפע חיים 3.

התרגשות רבה שררה בקרב המשתתפים כשהרבי דיבר בדרשתו על שהוא ממשיך את החזון של אביו הק' מרן בעל השפע חיים זי"ע שלפני 43 שנה ייסד בעיר קריה אך בשל המאורעות שהיו אז בארץ ישראל לא יצא הדבר לפועל.

לאחר קביעת המזוזות התקיימה מעמד הכנסת ספר תורה לביהמ"ד צאנז בעיר.
ס"ת נתרם לע"נ האד' מטשאקווא רבי מאיר הלברשטאם זצ"ל שהיה מהמסתופפים בצל האדמו"ר מצאנז שליט"א ולע"נ נכדו הב' אהרן יוסף הלברשטאם הי"ד אשר נרצח ע"י טרוריסטים על גשר ברוקלין לפני כ20 שנה כשנסע בשיירת הרבי מחב"ד זי"ע

לאחר המעמדים בקריה החדשה התכנסו ההמונים באולם סמוך שם הסיבו לסעודת מצווה. במהלך הסעודה שמעו הנאספים את דרשתו של האדמו"ר מצאנז ורבנים נוספים.

הסעודה נטלו חלק מלבד כלל רבני צאנז בארץ, גם זקן ראשי הישיבות החסידיות בארץ הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר שליט"א ראש ישיבת צאנז.
כמו"כ השתתפו ראש העיר טבריה יוסף בן דוד וחברי מועצה, החכי"ם יעקב ליצמן ומאיר פרוש ונכבדים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר