טרור באוסטרליה

סידני: מחבל מחזיק כ-15 בני ערובה בבית קפה

פעיל ג'יאהד השתלט על בית קפה "לינדט" בכיכר מרטין שבמרכז רובע העסקים בסידני ומחזיק במקום כ-15 בני ערובה. לפי דיווחי התקשורת המקומית, שלושה בני ערובה - עובד בבית הקפה ושני לקוחות הצליחו להיחלץ. ארבעה בני ערובה אולצו לתלות בחלון בית הקפה דגל שחור עם כיתוב בערבית (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בכסלו תשע"ה | 15.12.14
(צילומסך: מתוך ynet)

טרור באוסטרליה: פעיל ג'יאהד השתלט על בית קפה "לינדט" בכיכר מרטין שבמרכז רובע העסקים בסידני ומחזיק במקום כ-15 בני ערובה. לפי דיווחי התקשורת המקומית, חמישה בני ערובה - עובד בבית הקפה ולקוחות הצליחו להיחלץ, כאשר לא ברור אם שוחררו או שהצליחו לברוח.

11 שעות לאחר תחילת המשבר ועדיין לא ברור כמה בני ערובה מוחזקים במקום, אך לפי הערכות מדובר ב-15 בני אדם. חלק מבני הערובה הצליחו ליצור קשר עם בני משפחתם.

מעט לאחר השעה 11:00 (שעון ישראל) כובו האורות בבית הקפה. עדיין לא ברור האם מדובר בתקלה, או בהוראה של החוטף או שמא בהיערכות של כוחות הביטחון לפריצה.

לפי הדיווח בערוץ 10 האוסטרלי, שתי בנות ערובה שנחלצו מבית הקפה טענו כי החמוש מחזיק ארבע פצצות - שתיים בבית הקפה ושתיים במקום אחר במרכז סידני.

על פי עדויות שונות, המחבל הוא גבר בשנות ה-40 לחייו, בעל גוון עור לבן ועונד בנדנה שחורה. הרשויות באוסטרליה כבר יודעים את זהותו, אבל ביקשו מכלי התקשורת שלא לפרסמה.

מוקדם יותר נראו מבעד לחלונות בית הקפה לפחות ארבעה בני ערובה שאולצו להתקרב אל החלון בידיים מורמות ולתלות דגל שחור עם כיתוב לבן בערבית, דגל המזכיר את הדגל של ארגון הטרור דאעש - אך לא דגל של הארגון.

המשטרה המקומית מסרה כי היא מקיפה את המקום בכוחות גדולים וחמושים, הורתה לאזרחים להתרחק וביקשה מכלי התקשורת להפסיק את השידורים החיים. מוקדם יותר עצרה המשטרה תושב סידני בן 25 במסגרת חקירה נגד התשתית שמאפשרת לאזרחי אוסטרליה לנסוע לאזורי הקרבות בעיראק ובסוריה.

עוד הודיעה המשטרה כי צוות המשא ומתן יצר קשר עם החמוש שמחזיק בבני הערובה אך סירבה למסור פרטים על המניע של המעשה. והוסיפה כי במקום מוחזקים לא יותר מ-30 בני ערובה.

לפי עדי ראיה, אדם חמוש נראה כשהוא נכנס לבית הקפה בשעה 9:45 (שעון מקומי) כשבתחילה היה נראה כי מדובר בשוד.

לפי הדיווחים, החוטף ביקש לשוחח עם ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט כמו כן דרש שיביאו לבית הקפה דגל של ארגון הטרור הרצחני דאעש.

ראש הממשלה אבוט כינס את הקבינט לישיבת חירום ובמסיבת עיתונאים שערך הצהיר: "איננו יודעים מה המניע של החוטף, אנחנו לא יודעים אם זה פוליטי, אף שיש עדויות לכך. תפילותינו ומחשבותינו מוקדשות לאנשים שבתוך בית הקפה. אין דבר יותר מפחיד מאשר להיות לכוד במצב כזה, ולבנו יוצא אליהם".

"המטרה של אלימות שנובעת ממניעים פוליטיים היא להפחיד אנשים ולמנוע מהם להיות עצמם. אוסטרליה היא חברה פתוחה, סובלנית ונדיבה, ואסור שדבר ישנה זאת", הוסיף ראש הממשלה.

המשטרה חסמה את הרחובות מסביב למקום, בניינים סמוכים פונו וכך גם תחנת הרכבת באזור. ארצות-הברית פינתה את הקונסוליה שלה שנמצאת בסמוך ופרסמה אזהרה לאזרחיה בעיר תוך בקשה לשמירה על עירנות גבוהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר