"נקי" מנשים: הכירו את בסיס הטירונות החדש של גבעתי

הבסיס החדש שוכן בתוך בסיס "הר קרן", ולפי גורמים המעורבים בהקמתו, יהיה "נקי" לחלוטין מנשים. "אנחנו שומרים על אורח חייהם של המתגייסים החרדים" אמר גורם בצה"ל (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מתגייסים חרדים לגבעתי, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

צה"ל ממשיך לנסות ולהתאים עצמו לחרדים, ובפעם השנייה מזה שנים הקים בסיס טירונות מיוחד לחרדים המשתייכים לחטיבת גבעתי, אליו לא תהיה גישה לחיילות. הבסיס החדש שוכן בתוך בסיס "הר קרן", היכן ששאר המתגייסים לחטיבה עוברים את הטירונות.

בימים האחרונים התגייסו שלושים מלשבי"ם (מיועדים לשירות ביטחון) לחטיבה במסגרת הפרויקט החדש שיועד לחרדים, הם מויינו בבקו"ם הסמוך לביתם ומשם נסעו לעבר הבסיס החדש.

מדובר במחזור השני המתגייס לפרויקט ובחטיבה מעריכים כי בחודשים הקרובים יתגייסו חרדים נוספים. הגדוד החרדי נותן מעטפת מלאה לחייל החרדי. החל מזמני תפילות מוקפדים, מזון מהודר, שיעורי תורה ותנאי שירות ייחודיים.

"אני מעריך שיתגייסו יותר ויותר חרדים ככל שהזמן יחלוף", אומר גורם בחטיבה בשיחה עם "כיכר השבת". "הציבור החרדי עדיין לא כל כך נחשף לגיוס החדש לגבעתי אבל שהדבר ייחשף ויבינו כי אנחנו שומרים על אורח חייהם של המתגייסים החרדים - נראה יותר מתגייסים".

בשנים האחרונות, מאז הקמת מסלולי השח"ר, התקבלו לא מעט תלונות של משרתים על בעיות צניעות בימי הטירונות. בין היתר סיפרו החיילים כי בשעות שהוקצבו לארוחה הם נאלצו לשהות בחדר אוכל מעורב בו יושבות חיילות שגם עושות טירונות יחד אתם באותו בסיס.

בשל כך, ובשל הרצון להתאים את צה"ל לאורח חייהם של המתגייסים החרדים, הוחלט להקים בסיסים נפרדים לחרדים אליהם לא תהיה גישה לחיילות. אל הבסיס החדש לא תהיה גישה לחיילות, לא יהיו מפקדות ופקידות, וזאת בדומה לבסיס של פרויקט שח"ר אט"ל שהוקם לפני כמה חודשים בצריפין.

הטירונים ישלחו להכשרה מקצועית קרבית, על פי כישוריהם, ובסוף שלב הטירונות יבצעו מסע כומתה באורך של 60 ק"מ שבסופו יחבשו לראשונה את הכומתה הסגולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר