הכנסת: נוכחות דלה בטקס פרידה מבני גנץ

מבוכה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בטקס פרידה מהרמטכ"ל שנערך בוועדה נכחו רק ארבעה חברי כנסת. זאב אלקין שניסה לפצות על המבוכה התבדח (ברנז'ה, אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ירון שרון ויוגב אטיאס - ynet)

לא מכבדים: רק ארבעה חברי כנסת הגיעו הבוקר (שלישי) לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בכדי להשתתף בטקס הפרידה של הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף בני גנץ מהוועדה.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת זאב אלקין שהבחין כי הרמטכ"ל נבוך מהסיטואציה, קטע את תחילת דבריו וניסה להסביר לרמטכ"ל את פשר ההיעדרות של חברי הכנסת באמצעות הלצה. "בתקופת הבחירות חברי כנסת בורחים מהתקשורת".

חברי הכנסת עושים כל שביכולתם להיות חברים בוועדת חוץ וביטחון הנחשבת לנחשקת מבין שאר וועדות הכנסת. בוועדה חברי שישה עשר חברים וכאמור הבוקר רק ארבעה מהם הגיעו לכבד את הרמטכ"ל היוצא.

בפתח דבריו עמד דבריו על ההתמודדות של צה"ל עם הנושא הביטחוני. "למדינת ישראל יש הרבה מאוד אתגרים והיא צריכה לשקול כמה היא עוסקת ובמה היא עוסקת. יש לה מרחב אחד והוא ביטחון עימה מתמודדים עם אויבים ולכן יש כאן סף הכרחי שחייבים להשקיע בו במידה הנדרשת, לא בלי וויכוח ובלי דיון אבל אני חושב שהדבר הזה חייב שיתקיים".

"בכל נקודת זמן אנחנו חייבים להבטיח שצה"ל יהיה מספיק חזק כארגון צבאי ומספיק מוכן כארגון צבאי לוחם ושבכל נקודת זמן יוכל גם להשקיע בראייה עתידית ובבחינת האתגרים של מחר". הוסיף הרמטכ"ל.

על צה"ל ביום שאחרי אמר הרמטכ"ל כי הוא מקווה שדבר לא ישתנה. "מחליפי יעשה עבודה טובה יחד עם סגנו ועם שאר המפקדים במטה הכללי ובצה"ל ימשיכו להוביל את צה"ל לאתגרי העתיד שהם כמובן רבים ושונים וימשיכו להשתנות ביחס למה שהכרנו בעבר. אני מקווה ומאמין שצה"ל בהקשר ערכיו לא ישתנה ובשאר הדברים שישתנה וזו ברכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר