ר' אריה, אל תחזור!

"אני מתחנן בפניך, אם לא תהיה לך תמיכה של כל גדולי-ישראל, אל תחזור. כי אם תחזור ללא תמיכה כוללת, אני בטוח שמהר מאד העסק יוכל להתהפך שנית, וכולנו נצא מופסדים" (חרדים)

חיים כהן | כיכר השבת |
כותב השורות (עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

לאחרונה תושבי הדרום חיים שוב בפחד, כשהם חוששים מסבב נוסף של התחממות עם החמאס. אבל לפני שמדברים על הסבב הבא, ל"ע, בואו נשחזר קודם מה היה בסבב האחרון, מה הייתה המלחמה עם החמאס:

אין ספק שהחמאס הוא ארגון שאין לו מה להפסיד. ומכיוון שאין לו מה להפסיד, הוא משתמש בכל הכלים שיש ברשותו, כולל שימוש בילדים כמגנים אנושיים ועוד מעשים לא נתפסים. כשמדינת ישראל יוצאת למתקפה נגד החמאס, זה באמת נראה בעינינו כמלחמה הכי מוצדקת שיש. אבל בהתחלה, מטבע הדברים, זה לוקח כמה וכמה ימים עד שהעולם מגיב לכך, ושותק או לא שותק כשאנחנו מחזירים מלחמה שערה. והנה, בצורה קבועה אחרי כמה ימים של סבב מלחמתי תמיד ישראל מודיעה על הפסקת אש, אך ורק בגלל שהעולם התערב, ושלא טובתנו. אז השאלה היא פשוטה: איך ייתכן שהדברים נראים לנו כה ברורים והמלחמה בחמאס היא כה צודקת, ולמרות זאת בכל פעם מחדש העולם מתגולל דווקא עלינו?

אחת מהסיבות לכך היא זו שאיתה פתחנו: כאשר לצד השני אין מה להפסיד ובמהלך המלחמה הוא שובר את כל הכללים, לפעמים אין מה לעשות אלא רק להוריד את הראש ולהגיע לאיזושהי רגיעה. אבל בוודאי ובוודאי שאף אחד לא חושב שבזה פתרו את הבעיה עם החמאס או את המתח בדרום.

• • •

אנחנו נמצאים כעת בתקופה בה כל היהדות החרדית נמצאת במגננה, והבחירות ההולכות וקרבות הולכות להיות בחירות של "להיות או לא להיות", אחרי הגזירות של גיוס בני הישיבות, אחרי הגזירות על האברכים ובני התורה, הקיצוצים בקצבאות, ביטול הבטחת ההכנסה לאברכים וכו'. אין ספק שכעת כולנו, אבל כולנו, צריכים למצוא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה ולהתאחד כדי להגדיל את כוחנו, בכמה שפחות חילול ה', כדי להשיג את המטרה ולהגן אחרי הבחירות על האינטרסים והמטרות של הציבור החרדי בכללותו.

בשבוע האחרון ובימים האחרונים קרה מה שקרה, והשבוע ר' אריה דרעי התפטר. ומכאן אני רוצה לתת לו עצה קטנה: אל תחזור בכל מחיר!

ואני אסביר: כולנו נמצאים כעת כאמור במערכה קשה. והנה קם מישהו והחליט שהוא פורש מהציבור, והבן-אדם הזה, בשביל להשיג את המטרה שלו להוכיח שכביכול הוא הצודק, לא יבחל בשום אמצעים. ואם הוא יצטרך להשתמש כביכול בבני אנוש כדי להשיג את המטרה שלו, או לחבור לאנשים שגדולי-ישראל אמרו עליהם שהם "רודפים" ויש להם דם על הידיים בגלל ההתגרות שלהם באומות העולם, הוא יעשה זאת. השבוע קיבלנו קצת מזה.

ואני כותב זאת במיוחד כיוון שהוא ממשיך ואומר שאם הוא יגיד את מה שיש לו ויפרסם את הקלטות שיש ברשותו, זאת תהיה רעידת אדמה. ויש לי עבורו שאלה פשוטה: האם כחבר קבינט בטחוני, גם אם היה יושב לידך חבר קבינט כמו יאיר לפיד, ובפורום הזה היית נחשף לכל מיני דברים עליו שיכולים להביך אותו קשות, גם אז היית מעז לצאת החוצה ולהגיד "יש לי מה לומר על יאיר לפיד, מתוך דברים שהוא אמר בקבינט הביטחוני"? הרי ודאי שלא. אז מעניין שמה שאתה מבין שם, אתה לא מבין פה.

המסקנה היא שפה אתה הולך לעשות "תמות נפשי פלשתים", ולכן החלטת לשבור את כל הכללים.

ואני רוצה לומר לר' אריה: מכיוון שזה המצב, אין לי ספק שאתה קלטת את המצב לאשורו ולכן החלטת להתפטר, מכיוון שאתה יודע שלבחירות האלה הוא ישתמש בכל האמצעים, כלומר שהולך להיות חילול ה' גדול מאד ומחלוקת גדולה מאד שעלולה להביא את כל הציבור הספרדי לאבדון, כי אין לו שמץ של מושג מה זו מחלוקת בתוך מחננו. אני בטוח שאתה הבנת שדבר כזה גדול גם עליך, ולכן פרשת.

ולכן אני מתחנן בפניך: אם תחזור בסופו של דבר, תחזור אך ורק בתנאי שיש לך תמיכה מכל גדולי ישראל, שיבהירו כי למען המטרה הזאת של איחוד הכוחות כדי להתחזק במערכת הבחירות ולהילחם בגזירות הקשות, עליך לקחת את התפקיד. ואני מדגיש: דווקא כ ל גדולי-ישראל, מכיוון שכבר בחוץ מדברים שבציבור התפרש כביכול גדול בישראל שלא שייך לציבור הספרדי התערב במחלוקת (אני כמובן עפר לרגליו של אותו גדול ואין ספק שמידו לא יצאה תקלה).

אם לא תהיה לך תמיכה של כל גדולי-ישראל, אל תחזור. כי אם תחזור ללא תמיכה כוללת, אני בטוח שמהר מאד העסק יוכל להתהפך שנית, וכולנו נצא מופסדים.

הטור פורסם הבוקר ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר