פרוש תוקף: מדינת ישראל מחנכת כמיליון ילדים לכפירה

ח"כ מאיר פרוש תקף את החינוך הכללי במהלך כינוס ועידת הת"תים: "בשם הקידמה, לצערנו, יותר ממיליון ילדים יהודים מתחנכים לכפירה". דרש מהמדינה "לכבד החלטת האו"ם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאיר פרוש, ארכיון (Miriam Alster/FLASH90)

הערב (שלישי) נערכה ועידת הת"תים המתקיימת מידי שנה במערכה על "משמר החינוך הטהור". במהלך נאום שנשא, התייחס ח"כ מאיר פרוש לאיום של מפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה וכן לחשיבות הקמת קואליציה עתידית שתסייע לעולם התורה.

"3 שנים, 5 שנים, בעצם, כבר 10 שנים, אמר פרוש, מנסים לפגוע בטהרת החינוך, להתערב בתוכניות הלימודים, לפגוע בתקציבי החינוך. נכון היו עליות וירידות, אבל אסור לשכוח; מדובר במפלגות שרובן ככולן כופרות בעיקר".

"בשם הקידמה, לצערנו יותר ממיליון ילדים יהודים מתחנכים לכפירה, והמאבק בכנסת הוא עם כל המפלגות החילוניות שאומרות היה יהודי בביתך וגוי בצאתך, והמאבק הוא כל יום, והמאבק הוא על כל פסיק, בכל אחד מהסעיפים בחוקי הכפירה".

"למזלנו", הדגיש פרוש "יש לפעמים קואליציה נוחה יותר, שאחרי מאבקים, אחרי שכנוע, הם מתרככים ומניחים לנו. אבל כל הזמן נדרשת עירנות - גם בקואליציה נוחה".

"היום, אחרי שנתיים של ממשלה רעה, קואליציה קשה ומתנכרת, יש שברון. אנשים מדוכדכים, אני לא רוצה לומר מיואשים, אבל כל אחד מאתנו, כל אחד ביהדות החרדית, כולם שואלים מה יהיה, האם הנציגות בכנסת תוכל לשנות את חוקי הגזירות? האם את כל זה הח"כים של יהדות התורה יוכלו לשנות? התשובה בעז"ה היא כן".

"כאשר בעז"ה תתייצב קואליציה נוחה ואנחנו נדרש לתקן את כל הגזירות שנחתו עלינו בשנתיים האחרונות, נצטרך הרבה כח, הרבה נציגים, כדי לדחוף, להתמקח, לעמוד איתנים בויכוחים הקשים - כמובן עם הרבה סייעתה דשמיא".

"אני מבקש לנצל כאן את הבמה הזו ולומר לכם שאנו נצטרך לשנס מותניים בקדנציה הבאה כדי לבסס את עצמאות החינוך החרדי. בהזדמנות זו לחזור על תביעתנו מלפני קום המדינה, זה היה בחורף תש"ח, לפני שהתקבלה באו"ם ההחלטה הסופית על האפשרות להקים על חלק מארץ ישראל מדינה עברית. ולפי ההחלטה באו"ם, באי הכוח של התנועה הציונית לא יכלו לקבל את האישור להקים את המדינה, רק לאחר שיישבו עם כל הארגונים היהודים שפעלו בארץ".

"אני אומר לראשי המדינה העברית, ממה נפשך - אם אתם טוענים על ארץ ישראל שהיא של היהודים מכח התורה, איך אתם רוצים לכפות עלינו. ואם מכוח החלטת האו"ם, ארץ ישראל של היהודים. תכבדו את החלטת האו״ם על חופש החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר