צפו: מאות בדואים מבצעים לינץ' בניידת משטרה

המשטרה מפרסמת תיעוד של המהומות ברהט וניסיון הלינץ' במספר שוטרים במקום. בתיעוד ניתן לראות כיצד ניידת המשטרה נחסמת על ידי מספר רכבים ונרגמת באבנים (חדשות,משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: ארכיון, Issam Rimawi/Flash90. וידאו: חטיבת דובר המשטרה)

משטרת ישראל מפרסמת הערב (שלישי) תיעוד של המהומות ברהט במהלך ההלוויה של סאמי אל-ג'עאר ביום ראשון האחרון וניסיון הלינץ' בשוטרים שהגיעו למקום עם ניידת משטרה.

הסרטון תועד מהמסוק המשטרתי שחג באוויר ותיעד דקה אחר דקה מהאירוע. במהלך העימותים מת סאמי א-זיאדנה, בן 45 תושב העיר, ככל הנראה בעקבות אירוע לב.

בסרטון נראית ניידת משטרה שנעה על הציר שבו נערך מסע ההלוויה, כאשר הניידת נחסמת על ידי רכבים. במקביל, עשרות אנשים מיידים עליה אבנים מכל הכיוונים זאת בעוד השוטרים בניידת מנסים להימלט מהמקום.

השוטרים בניידת, שהייתה ממוגנת, לא נפגעו ולאחר מספר דקות הגיע למקום כוח חילוץ שגם הוא ספג אבנים וסלעים.
המהומות ברהט החלו לאחר שסאמי אל-ג'עאר, צעיר תושב העיר, נהרג מאש שוטרים שביצעו פשיטה על בית בעיר. לדברי התושבים, הוא לא היה מעורב באירוע והוא נהרג ללא הצדקה על ידי השוטרים. במח"ש הודיעו מיד כי יפתחו בחקירה.

אלא שבהלוויתו של אל-ג'עאר, הגיעה למקום ניידת המשטרה המדוברת והאירוע הפך לאלים. במהלך פיזור ההפגנה נהרג כאמור סאמי א-זיאדנה, מה שהעלה את רמת הכעס בעיר כלפי כוחות המשטרה. אמש, במהלך הלוויתו של א-זיאדנה, שוב פרצו מהומות והמשטרה עצרה שישה מפגינים. ראשי המגזר הבדואי הודיעו על שביתה כללית ברחבי הארץ והיום שוב הפגינו אלפים ברהט.

מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר: "הם ינסו גם היום את מה שניסו אתמול - לפגוע בשוטרים". הלוי התייחס לפשיטה המשטרתית שהובילה למותו של אל-ג'עאר: "הפעילות הייתה נגד סוחרי סמים שפעלו בתוך בית ספר. כוח בילוש קיבל החלטה לבצע מעצר ותפס את הסוחר עצמו ומספר דמויות אחרות. במהלך המעצר ההמון זיהה את השוטרים וקרא לתושבים להגיע ולהפריע למעצר".

לדבריו, סאמי אל-ג'עאר היה ברכב יחד עם סוחרי הסמים והוא נעצר באותו אירוע, כאשר אביו הגיע למקום כדי לחלצו: האב הגיע עם מוטות ברזל והכה את השוטרים. ההמון במקום ביקש לשחרר את העצורים. השוטרים הרגישו מאוימים, שמעו את הירי מסביב ופתחו בנוהל חילוץ. הם ירו קודם באוויר וכוח החילוץ התעכב".

הלוי הוסיף, "יצאנו מהאירוע עם מספר שוטרים פצועים והעצורים שוחררו על ידי ההמון. כנראה שהאירועים לא ייפסקו".

בהתייחסו לניסיון הלינץ' בשוטרים אמר הלוי: "יצאנו בנס ממצב של חמישה שוטרים הרוגים. המון זועם העמיד את השוטרים בסכנת חיים ממשית. כ-3,000 מיידי אבנים פגעו ברכב. השוטרים הרגישו מאוימים וזעקו לעזרה".

לדבריו, "אין מקום בארץ שכוחות ביטחוניים ימצאו עצמם ברגע האחרון לחייהם זועקים 'שמע ישראל' ולא נוכל לחלצם. השוטרים חולצו ברגע האחרון. הם יכלו להיהרג ויכלו להיהרג נוספים".

הלוי ציין כי "אנחנו יודעים מי פגע בשוטרים ומי התסיס את ההמון. נבוא חשבון עם כל מי שרצה לפגוע בשוטרים. ראינו את המנהיגים שקראו לפגוע באופן ישיר בשוטרים".

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר