'הפלס' תוקף: 'דגל' עוקרי דרכו של מרן הרב שך

עיתון 'הפלס' יוצא במתקפה חריפה נגד 'דגל התורה' ובטאונה 'יתד נאמן' וטוען כי הם הפכו לעוקרי דרכו של מרן הרב שך והפנו לו עורף. הסיבה: פטירת רבו של כפר חב"ד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מאיר דהן - באדיבות COL, פלאש 90)

הפילוג הליטאי מחריף: "העיתון יתד נאמן ומפלגת דגל התורה הפנו עורף למייסדם מרן הרב שך עד כי הפכו לעוקרי דרכו", כך נכתב הבוקר (רביעי) במאמר חריף בעיתון 'הפלס' שנכתב לטענתם בהוראת הגאון רבי שמואל אוירבך. במאמר מובא מדבריו כי "עסקנים המנסים לעשות פשרות בקיום התורה והיהדות, אינם שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן".

המאמר בעיתון המייצג את הפלג הירושלמי ואת מפלגת בני תורה פותח בהתייחסות למפנה שחל השבוע כאשר העיתון יתד נאמן והח"כים של דגל התורה ביצעו בפומבי מחווה כלפי תנועת חב"ד לאחר פטירתו של הרב אשכנזי, ומזכיר כי הקמת דגל התורה נעשתה על רקע סירובו של מרן הרב שך להיענות לדרישה כי יתד יפסיק למתוח ביקורת על חב"ד.

הפלס מזכיר כי ח"כ משה גפני ידע באופן אישי את הדברים, כמי "שכל הקריירה הפוליטית שלו החלה עם הצבתו כמועמד מטעם התנועה התורתית על רק תביעתו של מרן זצוק"ל לעמוד על משמר טהרת הרעיון התורתי בענין זה", אך למרות זאת החליט לבצע צעד שמבטא פתיחת דף חדש עם חב"ד. "לא יאומן כי יסופר... איזו רפורמה מתחוללת כאן במלוא המרץ".

העיתון טוען כי מדובר במגמות שהחלו לפני כ-15 שנה, עם הקמת הנח"ל החרדי, כאשר הדבר נעשה במסגרת מו"מ עם הצבא שיביא לגיוס חרדים לשורותיו, והגיעו לשיאן מאז המהפך ביתד.

"היו מי שהבחינו בכך כבר לפני חמש עשרה שנה ויותר, כבר אז, באותם ימים, קמו אי אלו גורמים ועסקנים והחלו בחתירה נמרצת תחת יסודותיו של עולם התורה, במגמה ברורה להחדיר אווירת שינוי ערכים שתהפוך את עקרונות היסוד שהנחיל מרן זצוק"ל למשהו אשר 'שייך להיסטוריה' שאינו מתאים ל'דור החדש'", נכתב.

"ההבדל היחיד היה", ממשיך העיתון, "שאז ידעו כי בכוחם לפעול רק מחוץ למסגרות המימסדיות הרשמיות, באופן עצמאי וחצי-חשאי, וכיום הם עושים זאת מתוככי 'יתד נאמן' ו'דגל התורה'. החוצפה הגיעה לשיאה כאשר החלו 'לכבוש את המלכה עמי בבית'; מתוככי המפעלים הציבוריים אשר רבינו טיפח ובנה בדם לבו ובעשר אצבעותיו – מתוכם יורים ללא הרף חיצי רעל דוקרניים הנוקבים את רוחו הגדולה ואשר פוצעים את ליבם של מרביצי התורה ובני התורה המבינים בעם, אשר דבקים בדרכו במסירות נפש ומכריזים כי זאת התורה לא תהא מוחלפת".

הפלס ממשיך וכותב באשר לחב"ד כי "אישיות ידועה מאותה כת משיחית הלכה לעולמה. לא מדובר באדם מן השורה שהיה קשור רק באופן פורמאלי ובצורה חיצונית גרידא לזהות החברתית של אותו חוג, אלא באחד המטיפים הפעילים והאינטנסיביים ביותר לדרכה הפסולה של הכת והמגמה המשיחית, ואין צורך להרחיב".

"לא היינו נזקקים לענין ולא היתה נכתבת כאן כל תגובה אודותיו", הם כותבים בבוטות, "אילו הדבר היה נשאר כמאורע פנימי באותו כפר. אלא שלמרבה הצער והכאב, בעניין זה נפרצה פרצה גלויה, מכוונת ופרובוקטיבית, ע"י גורמים ידועים, באמצעות גופים ציבוריים המזוהים פורמאלית עם עולם התורה, ואשר בשעתו נוסדו ע"י מרן זצוק"ל ומסר נפשו עליהם בעשר אצבעותיו מתוך כוונה שיעמדו על המשמר וינחילו את ההשקפה הטהורה שביקש למסור לבני דורנו, עד אשר נגזלו ממנו בזרוע רמה בשנים האחרונות".

"שני הגופים הציבוריים שהוקמו ע"י רבינו זצוק"ל - העיתון "יתד נאמן" ומפלגת "דגל התורה" - החליטו להפנות עורף למייסדם ומכוננם ולהביע הזדהות עם אותה כת משיחית, מתוך מתן לגיטימציה פומבית לאותן דעות פסולות, בעוד, כאמור, מרן זיע"א ראה בעתונו ובמפלגתו את חוד החנית להבעת ההתנגדות לדעות מעין אלו", נכתב.

הפלס מוסיף וכותב כי "העיתון החליט להקדיש לענין סקירה שנשאה אופי מכובד ביותר, כאילו מדובר באישיות רבנית ותורנית מן השורה. כל מי שראה את התוכן והצורה, הבין שאין זו מעידה אקראית, אלא ישנה כאן "אמירה" מכוונת".

"בהמשך הגיעו נציגים נבחרים ורשמיים של "דגל התורה" אל בית המשפחה, ללא כל סיבה הגיונית עניינית, בעוד יחצ"ניהם דואגים שכלי התקשורת יסקרו זאת בתור "פתיחת דף חדש" עם אותה כת משיחית. בראשם של אותם נציגים היה הח"כ הנ"ל, שכל הקריירה הפוליטית שלו החלה עם הצבתו כמועמד מטעם התנועה התורתית על רק תביעתו של מרן זצוק"ל לעמוד על משמר טהרת הרעיון התורתי בענין זה", תוקף הפלס.

לאחר שמדגיש הפלס כי המאמר נכתב בעקבות הוראתו המפורשת של הגר"ש אוירבך נכתב כי "חוט אחד שזור בכל המהלכים הפתלתלים שחזינו מאז ועד עתה, ביוזמתם של עסקנים עזי פנים לתקופותיהם השונות, שהחליטו 'לעצב מחדש' את עולם התורה וציבור היראים. קו אחד מוביל מ'נח"ל חרדי', 'ועדת טל', 'צו פיוס', 'אמנת כינרת' וכו', ועד ל'ועדת שקד' ושלל המהלכים הזדוניים שנרקמו בשנה האחרונה עם שלטונות הגיוס ומשת"פי הצבא למיניהם".

"מדובר במהלך עקבי ומתמשך, מסע חיסול והכחדה של כל המבנה הרעיוני שקיבלנו מרבותינו, 'בליץ' פוליטי, ציבורי ותקשורתי, שנועד לגרום למיטוט מוחלט של שורשינו הרעיוניים העמוקים ולהותרת קרקע חרוכה בכל החזיתות, עד אשר יעמדו צעירי הצאן נבוכים וישאלו עצמם: האמנם שקר נחלו אבותינו, ח"ו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר