אייכלר: בממשלה הקודמת היו עסוקים במלחמה זה נגד זה. צפו

חבר-הכנסת ישראל אייכלר, נשא נאום במליאת הכנסת, איחל רפואה שלימה לפצועי הפיגוע וציין כי אחת המעלות הטובות בפירוק הממשלה זה קידום העלאת שכר המינימום. צפו בנאום (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(וידאו; ערוץ הכנסת; תמונה: Hadas Parush/Flash 90)

חבר-הכנסת ישראל אייכלר, נשא היום (רביעי) נאום במליאת הכנסת, איחל רפואה שלימה לפצועי הפיגוע וציין כי אחת המעלות הטובות בפירוק הממשלה זה העלאת שכר המינימום.

"אדוני היושב-ראש, כבוד השר, חברי הכנסת", פתח אייכלר את נאומו, "אני רוצה לפתוח באירוע שהיה היום בתל-אביב. שוב יש לנו תזכורת שסדנא דארעא חד הוא. מצרפת עד תל-אביב עוברת דרך אחת, דרך הסכינאות, ואנחנו מתפללים לקדוש-ברוך-הוא: "ופרוש עלינו סוכת שלומך, סוכת רחמים וחיים טובים ושלום, עלינו ועל כל עמו ישראל", ובמיוחד כתוב "ועל ירושלים". הקדוש-ברוך-הוא ישלח רפואה שלמה לפצועים".

"הרבה מעלות, כמה מעלות טובות לפירוק הממשלה הקודמת, הנוכחית", המשיך אייכלר, "אחת מהן היא שהממשלה התעשתה ביום האחרון שלאחר האחרון להביא חוק שחברי כנסת רבים, ובראשם דב חנין, מה שאני יודע על חוק שאני חתום עליו, להעלות שכר המינימום ל-5,580 שקל. כבר שנה שלמה עומד ותקוע ולא מזיזים אותו, כי הייתה ממשלה טובה לאנשים שיש להם, ממשלה רעה מאוד לאנשים שאין להם, ולכן הדבר הזה תקוע".

"הרבה חוקים טובים הצענו ולא התקבלו. אולי עכשיו, כשהממשלה - אולי אדוני היושב-ראש יעשה עוד כמה ימי פגרה מיוחדים להצעות חוק נוספות והממשלה תתקן את כל העוולות שהיא עשתה במשך שנתיים", הציע אייכלר.

אייכלר המשיך ואמר: "הציע חבר הכנסת הרב מקלב חברי, יחד אתי, אפשרות היעדרות הורה מעבודתו כאשר הילד במחלה קשה. לא עבר. אנחנו ביקשנו – דיבר השר בנט דברים נכונים לגבי ועדי העובדים – ביקשנו על איסור שביתה ללא הודעה מראש, זה אפילו כבר עבר בקריאה טרומית. לא זז, דבר שפוגע בהרבה אנשים. ביקשנו דבר כל כך פשוט כמו החלת חוק פיצול דירות באופן חוקי, שישחרר עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים ולצעירים לשוק השכירות, יוריד את המחירים. לא עבר".

"אולי צריך לקחת עוד כמה ימי פגרה כאלה, כדי שהממשלה תאשר את זה, כבוד השר", הוסיף אייכלר, "פיצול דירות יכול להציף את השוק בדירות להשכרה ויוריד את המחירים להשכרה. לא לדבר על זה שכבר ארבע שנים אני מחכה לחוק של הרחבת השתתפות המדינה בתשלום לאמבולנס לבית-חולים בפינויים, דבר שהרבה אנשים סובלים מזה, וכל מיני דברים כאלה".

אייכלר המשיך כי "שום דבר לא זז בממשלה הקודמת בדברים האלה, כי הם היו עסוקים בפגיעה, במלחמה זה נגד זה. יש עתיד נגד הציבור החרדי, המתנחלים – אסור להגיד את המילה מתנחלים – הבית היהודי דאג להעביר את הכספים שקוצצו מהישיבות למוסדות שלו, דבר שאנחנו לא עשינו מעולם. כל אחד עשה נגד. עכשיו כולם באווירה של בעד. אז אדרבה, עכשיו צריך לנצל את זה.

"נקווה שבעזרת ה' הממשלה הבאה תהיה ממשלה יותר טובה, והעם ידע לבחור במי שבאמת – ואני לא אומר לאיזה מפלגה – במי שבאמת דואג גם לעניינים החברתיים, גם כדי שאנשים שאינם עשירים יוכלו לחיות פה, ולא למפלגות שמדברות בשם מעמד הביניים ומייצגות את הטייקונים המיליונרים, המיליארדרים, שמממנים אותן.

"אם באמת הקהל ידע לבחור באותן מפלגות ששומרות גם על התורה, גם על היהדות, גם על האיחוד של עם ישראל ושל ארץ-ישראל וגם לטובת כל האזרחים, והיה זה שכרנו. תודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר