עבדאללה מלך סעודיה מת בגיל 90

לאחר מחלה ממושכת, עבדאללה מלך סעודיה מת הלילה והוא בן 90. הנסיך סלמאן בן עבד אל-עזיז (79), אחיו למחצה של המלך, יוכתר למלך החדש. 3 ימי אבל הוכרזו בממלכה (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבדאללה מלך סעודיה (הטלוויזיה הסעודית מודיעה על מותו של עבדאללה) צילום: ויקיפדיה)

לאחר שסבל בשנים האחרונות מבעיות בריאות שונות, עבדאללה מלך סעודיה מת הלילה (שישי) והוא בן 90. הנסיך סלמאן בן עבד אל-עזיז, בן 79, אחיו למחצה של המלך המשמש כיום כשר ההגנה וסגן ראש ממשלת סעודיה, צפוי להיות מוכתר למלך החדש.

עבדאללה הוכתר למלך בשנת 2005 לאחר מותו של אחיו למחצה, המלך פהד.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע תנחומים: "בשם העם האמריקני אני מבקש להביע תנחומים בעקבות מותו של המלך, שהאמין בכל ליבו בחשיבות היחסים בין סעודיה לארה"ב. הקרבה ביחסים היא מורשתו".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר: "אני מצדיע לאיש שעבודתו הותירה חותם על מורשת סעודיה וחזונו תמיד היה לשלום במזרח התיכון. אני רוצה להביע תנחומים בשם העם הצרפתי לעם הסעודי".

מלשכת הנשיאות המצרית נמסר: "ההיסטוריה תזכור את המלך עבדאללה כמי שהגן על האיסלאם". נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע על שלושה ימי אבל בעקבות מותו של המלך הסעודי, כאשר גם בכווית ככל הנראה יוכרזו שלושה ימי אבל.

כאמור, עבדאללה סבל בשנים האחרונות מבעיות בריאות שונות, ועבר מספר ניתוחים בבתי חולים ברחבי העולם. עבדאללה הוא אחד מ-37 ילדיו של מייסד ערב הסעודית, עבד אל-עזיז אבן עבד אר-רחמאן אבן סעוד.

בזמן האחרון הוא התריע מפני עליית כוחו של ארגון הטרור הרצחני דאעש ואמר כי במידה ומדינות המערב לא יטפלו בטרור המתפשט במזרח התיכון, הוא יגיען גם אליהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר