העליון: האחים טוויטו החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני ישארו במעצר

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, הפך הבוקר את החלטת ביהמ"ש המחוזי וקבע כי האחים נחמן ושלמה טויטו החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים ישארו במעצר (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החשודים בהצתה (עידו ארז - YNET)

שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן הפך הבוקר (שלישי), את החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים וקבע כי שני האחים נחמן ושלמה טויטו הנאשמים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, ישהו במעצר עד לתום ההליכים.

ההחלטה התקבלה לאחר שהשופט קבע, שלאור העובדה ששירות המבחן לא המליץ על החלופה הספציפית שהם הציעו, שכללה הצעת מעצר אצל הדודים של האחים המתגוררים בדרום הארץ, אין מקום לשחררם לאותה חלופה. יחד עם זאת הדגיש השופט כי החלטתו מתייחסת אך ורק להצעת החלופה הזו.

בכך כאמור בית המשפט העליון הפך את ההחלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים, שהורה לשחרר את שני האחים למעצר בית בדרום הארץ. השופט במחוזי קבע כי גם במקרים חמורים מאוד שוחררו עצורים ומעצר אינו מקדמה על חשבון העונש.

קודם הדיון התברר כי אחד הנאשמים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים שגרמה לסערה רבה, ביקש לשים קץ לחייו וזאת לטענתו בשל התעללות הסוהרים.

עורכי הדין איתמר בן גביר, ואביחי חג'בי שייצגו את השניים אומרים הבוקר: "במהלך הדיון בבית המשפט העליון הצגנו לשופט פוגלמן מקרים בהם גם חרף המלצות שירות המבחן הורה בית המשפט העליון על שחרור בחלופת מעצר, כך לדוגמה השופט ג'ובראן שלח צעיר ערבי שיידה בקבוקי תבערה למעצר בית למרות ששירות המבחן התנגד לאותה חלופה"

עו"ד בן גביר מוסיף כי "תמוה בעיני שהשופט פוגלמן שגם הוא עצמו שחרר למעצרי בית חשודים במעשים חמורים ובירי, התייחס בהחלטתו לעניין חומרת העבירה, אם בית המשפט העליון מרשה לעצמו לשחרר רוצחים וסוחרי סמים, כל אלה תחת הקביעה כי מעצר אינו העונש, נראה לי שהחלטת בית המשפט לא רק שגויה אלא גם יוצרת תחושה של אפליה וחוסר איזון".

יחד עם זאת הודיעו עורכי הדין כי כבר בשבועות הקרובים בכוונתם להגיש הצעה לחלופת מעצר במקום אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר