שיחות גדולי ישראל • מיוחד

הרבי מגור: "לחברון אסור בכלל ללכת, למירון אפשר"

ביקורו רב הרושם של כ"ק מרן האדמו"ר מגור בארה"ב הותיר את חיתומו על אלפי החסידים • במהלך הביקור נועד האדמו"ר מגור עם האדמו"רים מבאבוב, רחמסטריווקא, סאטמר, סקיוורא וקאסוב • "כיכר השבת" מגיש תמלול מלא של השיחות שערך האדמו"ר מגור עם האדמו"רים בהלכה וענייני השעה (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור בארה"ב, בעת ירידת השלג (צילום: א' בליק)

ביקורו רב הרושם של כ"ק מרן האדמו"ר מגור לחיזוק קהל עדתו המתגוררים מעבר לים בארה"ב הותיר אחריו רגשות עצומים של רגשי התעלות וקדושה כאשר אלפי החסידים זכו להתפלל במחיצת מנהיגם הרוחני ולשמוע את דברי תורתו ובנוסף נפגש הרבי מגור גם עם גדולי מנהיגי חצרות החסידים בארה"ב.

"כיכר השבת" מגיש תמלול מלא של השיחות התורניות וההלכתיות כמו גם בענייני חסידות ובנושאים העומדים על הפרק עליהם שוחח כ"ק מרן האדמו"ר מגור עם גדולי האדמו"רים באמריקה.

במהלך סעודת ה' שבט, השתתף הרבי במעמד הדינר לטובת קופת עזר נישואין "בית ישראל" באולמי "עטרת גולדה", שם בירך את התורמים בשפת האידיש שיזכו להצלחה ולברכה ועורר על כך שיש לעסוק ב"תורת חיים ואהבת חסד" - גם קביעות עיתים לתורה לצד עשיית חסד.

יממה לאחר מכן, ביום שני, הגיע כ"ק מרן האדמו"ר מגור לביקור מיוחד במעונו של כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא שקיבלו בידידות רבה.

האדמו"ר מרחמסטריווקא פנה לרבי מגור וסיפר לו כי הוא עצמו התגורר במשך כל השנים בשכנות עמו ברחוב שפת אמת בירושלים.

הרבי מגור השיב: "אני עוד זוכר טוב, גרתם ליד בניין ישיבת שפת אמת. שהאבא זצ"ל בעל הלב שמחה ועוד הבית ישראל זצ"ל היו איתכם 'היימיש'. כשמרן בעל הבית ישראל היה עורך את הטישים בישיבת שפת אמת, עמדנו בחצר והקשבנו לשיחות המוסר ולניגונים".

"אני עוד זוכר", הוסיף האדמו"ר מגור, "את מרן בעל האמרי אמת זצ"ל שואב מים שלנו בחצר".

לאחר מכן המשיך הרבי מגור אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבאבוב שם סיפר לו האחרון כי הוא מתכוון לנסוע בשבוע הבא (הנוכחי. י"כ.) לארץ ישראל לחנוכת הבית של הישיבה בבני ברק ולשבת בירושלים.

"מצטרפים אליי הרבה אברכים ובחורים ואני מתפלל שהכל יעבור בשלום ושנזכה כבר לעלות לארץ ישראל", אמר הרבי מבאבוב.

הרבי מגור: "עכשיו אנו לקראת שבת שירה, שירה חדשה, שירה חדשה שיבחו גאולים".

האדמו"ר מבאבוב: "מצטרפים הרבה בחורים לנסיעה ואני מאוד חושש שיסתובבו במקומות שאינם ראויים או מקומות מסוכנים. לקחנו צוות שלם שישגיח עליהם".

הרבי מגור: "לעיר חברון אסור בכלל ללכת ובכלל לא להסתובב בכל המקומות. למירון אפשר לנסוע להתפלל".

האדמו"ר מבאבוב: "אנו צריכים ברכה מיוחדת שהכל יעבור בשלום".

הרבי מגור: "שה' יעזור שכל ההגעה תהיה בשלום".

האדמו"ר מבאבוב: "אבי זצ"ל סיפר שהבעל שם טוב הקדוש אמר לבתו מרת אדל שתבחר לה איזה שער מ"ריבון העולמים" שאומרים במוצאי שבת. אינני יודע אם בגור אומרים את זה".

הרבי מגור: "לא. אצלינו לא אומרים, אבל שהרבי ימשיך לספר".

האדמו"ר מבאבוב: "וביקשה בתו של הבעל שם טוב שרוצה שערי סיעתא דשמיא ואמר לה שבחרה שער טוב, שזה השער לכל השערים האחרים".

הרבי מגור: "שערי סיעתא דשמיא כולל את הכל".

לסיום, אמר האדמו"ר מבאבוב: "אני מתפלל כל יום 9 פעמים על האדמו"ר מגור שימשיך להנהיג את הדור ולהשפיע תורה ויראת שמיים וחסידות לאורך ימים ושנים. אני מכוון ב'ועל הצדיקים ועל החסידים ועל זקני שארית עמך בית ישראל' ואינני יודע באיזה מהם לכוון".

בביקור הגומלין שערך האדמו"ר מבאבוב באכסנייתו של הרבי מגור סיפר לו כי המארח יענק'ל ענדען הוא תלמיד של ישיבת באבוב בקראון הייטס.

הרבי מגור השיב כי "לעולם אל ישנה אדם מאכסנייה שלו, תמיד אני מתאכסן אצלו כל השנים".

לשאלת האדמו"ר מבאבוב עד מתי מתכוון לשהות בארה"ב השיב הרבי מגור: "מספר ימים, אינני יודע בדיוק", ואיחל שה' ישפיע הצלחה ובשורות טובות.

ביום שלישי הגיע האדמו"ר מקאסוב לביקור באולמי פאלאס שם פגש את הרבי מגור וסיפר לו על הפעולות הרבות שעושה כנגד פגעי הטנכולוגיה.

האדמו"ר מקאסוב סיפר כי קיימת התלבטות האם לדחוף אנשים לדרגת סינון גבוהה יותר כי מאידך יש חשש שמא על-ידי כך לא יעמדו בניסיון שלהם. "האדמו"ר מגור בארץ ישראל הוא מראשי הלוחמים, זה היה מוסיף אם היה אומר כמה מילים לכלל הציבור בארה"ב", ביקש הרבי מקאסוב.

ביום רביעי ביקר בבית כ"ק האדמו"ר מסקווירא, שם אמר הרבי מגור: "אנחנו נמצאים לפני שבת שירה, אומרים את השירה, שירה חדשה שיבחו גאולים. יש גם עניין לסמוך גאולה לתפילה. שהקב"ה יעזור שבאמת תהיה שירה חדשה".

האדמו"ר מסקווירא סיפר כי יש לו חדשות טובות בעניין פגעי הטכנולוגיה, ששמע מעסקני הוועד שהם עובדים יחד עם עסקני חסידות גור לסדר טלפון כשר בתכלית השלימות.

הרבי מגור: "בכל דור יש את היצר הרע שלו, זה היצר הרע של דורנו".

האדמו"ר מסקווירא: "גם עד היום היה טלפון כשר אבל היה ניתן לפרוץ אותו וכעת סידרו שלא יוכלו לעשות זאת. זה גורם להרס משפחות".

הרבי מגור: "הילדים הקטנים עוד יותר מומחים מהגדולים, זה מסוכן".

לאחר מכן ביקר כ"ק מרן האדמו"ר מגור במעונו של האדמו"ר מסאטמר שקיבלו בחביבות רבה וסיפר כי השבוע חל היארצייט של ה'שפת אמת' ועד היום כולנו משתעשעים בחידושי התורה שלו, שהצאנזר רב אמר שמי שאומר שאין בין החסידים גדולי תורה הוא טועה ומוכחש.

לאחר מכן שוחחו בדברי תורה ובסוגיות הש"ס ונפרדו לשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר