המינויים הראשונים של הרמטכ"ל גדי איזנקוט

יומיים אחרי שנכנס לתפקידו, שר הביטחון משה בוגי יעלון, אישר לרמטכ"ל החדש רב-אלוף גדי אייזנקוט שורה של מינויים במטכ"ל. בפנים: הרשימה המלאה (חדשות, צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(גיל יערי - פלאש90)

סבב מינויים ראשון של הרמטכ"ל החדש: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אישר היום (רביעי) את החלטת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, על שורת מינויים בפורום המטה הכללי שישנה מעט את פניו עם אישור ההחלטה.

לתפקיד מפקד פיקוד הדרום ימונה אלוף אייל זמיר. אלוף זמיר יחליף בתפקידו את אלוף שלמה (סמי) תורג'מן המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

תא"ל עמיקם נורקין יועלה לדרגת אלוף, וימונה לתפקיד ראש אגף התכנון. תא"ל נורקין יחליף בתפקידו את אלוף נמרוד שפר המכהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות.

לתפקיד מפקד המכללות, ימונה אלוף תמיר היימן ויחליף בתפקידו את אלוף יוסי ביידץ המכהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. אלוף היימן יכהן בתפקיד זה במקביל לתפקידו כמפקד הגיס הצפוני.

בנוסף, החליט הרמטכ"ל על הארכת כהונתם של מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל, ומפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, בשנה נוספת.

ביום שני קיבל איזנקוט את דרגת הרב-אלוף בטקס רשמי במעון ראש הממשלה ובכך הפך לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל.

במהלך הטקס אמר הרמטכ"ל כי ישראל נמצאת "בעיצומה של תקופה מתוחה ומרובת אתגרים. המזרח התיכון משנה פניו לבלי הכר ומתאפיין בנפיצות ובחוסר יציבות".

הרמטכ"ל הוסיף כי "צה"ל בפיקודי יעמיד את המוכנות, את היכולת המבצעית ואת החוסן הערכי בראש סדר העדיפויות. כדי שנוכל בכל עת להפעיל את העוצמה הנדרשת ולהבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. אני מתחייב לפקד על צבא ההגנה לישראל בנחישות ובתבונה, מתוך יראת קודש ומחויבות עליונה לביטחון המדינה ולשלום אזרחיה ותושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר