הבית הלבן: "נאום נתניהו הרסני ליחסי ארה"ב-ישראל"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי יוצאים במתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נאומו של נתניהו הוא דבר הרסני. ייתכן שיש לו שיקול דעת מוטעה" (פוליטי מדיני)

הנשיא ברק אובמה (whitehouse, flickr)

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי פותחים הערב (רביעי) במתקפה משולבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהבית הלבן נמסר כי "פוליטיזציה של היחסים היא דבר הרסני, כמו גם נאומו הצפוי של נתניהו בקונגרס".

הדברים הללו מגיעים בעקבות דבריה של היועצת לביטחון לאומי זוסן רייס שאמרה כי "היחסים בין ישראל לארצות הברית תמיד היו חוצי-מפלגות. הפוליטיקה לא הוזרקה לתוך היחסים האלה. אבל מה שקרה בשבועות האחרונים, בעקבות ההזמנה לקונגרס וקבלתה על ידי נתניהו, שבועיים לפני הבחירות, הוא הזרקה של הפוליטיקה משני הצדדים. זה הרסני למרקם היחסים בין שתי המדינות".

כאמור, גם ג'ון קרי המשיך לתקוף את נתניהו ואמר "נתניהו דיבר על חשיבות הפלישה לעיראק וכולנו יודעים מה קרה. הוא אמר כמה רע הסכם הביניים ואמר שזהו 'דיל המאה' עבור איראן, אבל העסקה הזו עצרה את הגרעין".

לדבריו, "הממשל הזה עשה למען ישראל יותר מכל ממשל אחר. יש לי 25 עמודים עמוסים על מה שעשינו למען ישראל. יכול להיות שלנתניהו יש שיקול דעת מוטעה. עם זאת צריך להמתין כדי לשמוע מה יאמר בקונגרס ואם יהיה צורך, אני אגיב".

נתניהו עצמו התייחס למשבר עם ארה"ב ואמר, "אני מכבד את הבית הלבן ואת נשיא ארצות הברית, אבל בעניין גורלי כמו איום הגרעין האיראני, חובתי לעשות הכול כדי למנוע סכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר