"בצע כסף"

הקרב על צוואתו של מרן: בית המשפט מינה מגשר

בני משפחת מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל יתייצבו בפני סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה מנחם הכהן, להליך גישור בקרב על צוואת מרן • הראשל"צ הגר"י יוסף הודיע לבני המשפחה כי החליט שלא להתערב • פרקליטו של הגר"מ יוסף: "פגיעה בלתי הגונה ובלתי ראויה בשמו של מרן למען בצע כסף" • מקורבי הגר"ד יוסף: "הרב התנגד לדיון בבית המשפט" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בני משפחת הגר"ע יוסף על קברו בירושלים (צילום: פלאש 90)

הקרב על צוואת מרן: מחר (שלישי) יגיעו בני משפחתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לבית משפט לענייני משפחה בשכונת גבעת שאול בירושלים בכדי לדרוש את ירושת אביהם למרות הצוואה שהשאיר הגר"ע יוסף כי רכושו יעבור לבנו הגאון רבי משה יוסף.

על פי הדיווח ב'הארץ', בני משפחת יוסף, הבנים והבנות, יתייצבו בפני סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה מנחם הכהן, שיהיה המגשר במשפחה.

הסיפור החל כאשר מלכה ששון, בתו של הגר"ע יוסף, פנתה לבית המשפט בבקשה להוציא צו ירושה ולמנות מנהל לעזבונו של הרב זצ"ל. בעקבות הפניה של האחות, הצטרפו שאר הבנים, הרבנים יוסף לבקשה, אך הוסיפו שהם רוצים שהדיון יתקיים בבית דיו רבני.

למרות בקשתם, בית המשפט הציע את סגן נשיאת בית המשפט לענייני משפחה כמגשר בתיק, הבנים והבנות הסכימו, כך שהדיון על ירושת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל יתקיים בבית משפט של ערכאות.

עם זאת, הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של חולון, מתנגד לבקשת האחים לפתוח את הצוואה ומצדד בצוואת אביו שהוריש את רוב נכסיו לבנו הגר"מ יוסף.

ל"כיכר השבת" נודע כי הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף החליט להימנע מלהתערב בנושא, הגר"י יוסף הודיע לבני המשפחה כי מה שיסכימו ביניהם מקובל גם עליו.

עו"ד בועז קראוס וישראל באך, המייצג את הגאון רבי משה יוסף, מסר בתגובה ל"הארץ" כי "הרב משה יוסף מצר על הפגיעה הבלתי הגונה ובלתי ראויה בשמו של אביו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובניסיון לפגוע אף בשמו הוא, מתוך מניעים לא ענייניים ולמען בצע כסף. מרן זצ"ל הותיר הוראות בכתב ידו, ברורות וחד-משמעיות, בכל הנוגע למתנת חיים שהעניק לפני כ-18 שנה לבנו הרב משה יוסף".

"כמו כן הבהיר מרן זצ"ל בכתב ידו, חד-משמעית, כי כל הפעולות הכספיות שביצע בנו הרב משה יוסף במהלך השנים בוצעו על פי רצונו והוראותיו הברורות. אין אלא להצטער שכמה מבניו של מרן זצ"ל מתעלמים מרצון אביהם ומהוראותיו, ואם לא די בכך – חלקם אף סירב שהדבר יתברר במסגרת הלכתית על פי דין תורה, מקום המכבד את דרכו של אביהם הגדול זצ"ל, ובהתאם לפסיקותיו", הוסיף עו"ד קראוס.

עו"ד קראוס הוסיף ואמר כי "מאחר שקיימים מסמכים חד- משמעים בכתב ידו של הרב, אין כל ספק שהטענות המועלות כנגד בנו, הרב משה יוסף, יתבררו ככוזבות ובלתי הגונות בעליל".

מקורבי הגאון רבי דוד יוסף מגיבים לדברים ואומרים כי "לכל אורך הדרך התנגד הגר"ד יוסף לדיון בבית המשפט בנידון ירושת אביו זצוק"ל, ואף דרש בכתב ובע"פ מספר פעמים להעביר את הדיון בתיק לבית הדין הרבני, לצערנו חלק מבני המשפחה פנו לבית המשפט למרות הפצרותיו של הגר"ד יוסף בהם שלא לעשות כן...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר