כשנה אחרי: הכסף הועבר לחיילים הנשואים

אלפי חיילים חרדים נשואים הזכאים לתשלומי משפחה, קיבלו בימים האחרונים סכום של אלפי שקלים מצה"ל - אותו היו אמורים לקבל לפני כשנה. מה עם החיילים שהשתחררו? (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים חרדים, אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

אלפי חיילים חרדים נשואים הזכאים לקבל תשמ"ש (תשלומי משפחה) קיבלו בימים האחרונים אלפי שקלים, זאת בנוסף למשכורת הקבועה.

הסכום שנע בין 1,000 שקלים ועד 4,000 התקבל בחשבונותיהם של החיילים החרדים לאחר שבצבא הוחלט רק עכשיו לשלם את ההפרש שנקבע בחוק ולפיו יש לעלות את המשכורת לפי המדדים.

הכסף אמור היה להיכנס לחשבונותיהם של החיילים לפני כשנה כפי שהורה החוק אז, אולם מסיבה שאינה ברורה הכסף לא עבר ואיש לא שם לב לכך, לא בצה"ל ולא החיילים עצמם.

כעת, עם זיהוי התקלה, לא ברור האם החיילים ששירתו בשנתיים האחרונות וכבר הספיקו להשתחרר משירות צבאי, יקבלו את הכסף כפי שאלו המשרתים קיבלו.

ביממה האחרונה התקיימו דיונים באגף כוח אדם בצה"ל סביב הנושא, ובשעות אלו שוקדים הקצינים הבכירים בכדי להביא לפתרון הבעיה.

מדובר צה"ל נמסר ל״כיכר השבת״ בתגובה כי "צה"ל משקיע משאבים רבים במימון כלים לסיוע כלכלי עבור חיילים הזקוקים לכך, וזאת על מנת לאפשר להם שירות תקין ומשמעותי. חוקת תשלומי המשפחה קובעת כי יש לעדכן את תקרות התשמ"ש בהתאם לשכר הממוצע המשק".

"במהלך חודש פברואר 2015 בוצע עדכון תקשרות התשמ"ש רטרואקטיבית, והעדכון שולם בשכר פברואק 2015, שנכנס בתאריך 1.3.15. בצה"ל התבצעה עבודת מטה על מנת להצמיד את דמי התשמ"ש החל משנת 2013. לאור כך, הוחלט לבחון באופן מעמיק את מהנה וחלוקת התשמ"ש".

"בתחילת החודש בוצעה ההצמדה והמודל ימשיך וייבחן גם בהמשך. צה"ל רואה בעדכון התקרות חשיבות גבוהה ונושא זה אף מעודכן בפקודות מטכ"ל" נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר