נשיא המועצה היהודית בצרפת נגד הרשתות החברתיות

נשיא המועצה היהודית בצרפת רוג'ר קוקירמן, מאשים את הרשתות החברתיות: בכך שאינן עושות די בכדי לצנזר תכנים אנטישמיים מה שגורם למעשים נגד יהודים (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

רמת האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בצרפת הגיעה השנה לשיאים חדשים, דבר המציב את צרפת כמדינה המסוכנת ביותר ליהודים כיום, בכיר בקהילה היהודית מאשים גם את הרשתות החברתיות בגרימת חלק מהמקרים.

בדברים שאמר נשיא המועצה היהודית בצרפת (CRIF), רוג'ר קוקירמן, הוא טוען כי הרשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר וגוגל, לא עושות מספיק כדי למנוע פרסומים אנטישמיים.

לדבריו, צריך לנקוט מייד במעשה אפשרי בכדי "ללחוץ על טוויטר, פייסבוק וגוגל כדי להבטיח שימנעו פרסום תוכן אנטישמי".

האירועים האנטישמיים שבוצעו בשנה האחרונה בעיקר על ידי מוסלמים עלו במאה אחוז, כאשר מחצית האירועים המסווגים בתור אירועים "גזעניים" מופנים נגד יהודים, זאת למרות שאלו מהווים פחות מאחוז אחד מכלל האוכלוסייה.

על פי דו"ח שהתפרסם באחרונה, במהלך 2014 התרחשו כ־1000 אירועים אנטישמיים בקטגוריות שונות, שכללו גם עשרות תקיפות אלימות. עשרות יהודים הוכו או הותקפו בנשק קר, ובקבוקי תבערה הושלכו על בתי כנסת ועל עסקים של יהודים.

שיאן של התקיפות האלימות התרחש בחודש נובמבר: כשלושה מוסלמים פלשו לביתם של בני זוג יהודים בפרבר של פריז - Creteil, תקפו צעירה בת 19, שדדו את תכולת הבית, תוך שהם אומרים כל העת שהם עושים זאת "בגלל שאתם יהודים".

צרפת כאמור היא המקום הקשה ביותר ליהודים על אדמת אירופה כיום, "המלחמה בעזה הייתה טריגר להבעת השנאה לישראל ולשחרור הרסן מעל האנטישמיות", אמר קוקירמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר