על רקע המחלוקות ביהדות התורה: הוקפא הכינוס המשותף ב"ארנה"

בעקבות חילוקי הדעות ביהדות התורה והסכסוך סביב הנושא הכספי, הוחלט להקפיא את קיומו של כנס הבחירות של התנועה. גורם: המחלוקת מעיבה על כל גורמת לירידה בסקרים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת גפני ומוזס (Yonatan Sindel/Flash90)

ימים ספורים לפני קיום הכינוס הגדול של אנשי הפלג הירושלמי באיצטדיון ארנה בירושלים, החליטו גורמים בכירים בסיעת "יהדות התורה" לארגן כינוס ענק משלהם בהשתתפות גדולי הדור חברי המועצת החסידית והליטאית באותו מקום, יומיים לפני, אלא שמתברר כי המאבק הפנימי בתנועה הוביל לביטולו של האירוע.

המטרה היתה להוכיח "אחדות ושיתוף פעולה בין כל החוגים והחסידויות". על פי דיווחים שהופצו ביממה האחרונה, הכינוס הפך לעובדה מוגמרת והאולם הושכר לצורך אסיפת גדולי ישראל. אולם מבדיקת "כיכר השבת" עלה כי בכל העת לא נסגר חוזה רשמי בין הצדדים.

הערב הודיעו גורמים בכירים ב"יהדות התורה" כי מבחינתם הכנס המתוכנן התבטל וכי האירוע שיועד להתקיים באיצטדיון ארנה כמפגן כוח ענק לא יתקיים כמתוכנן.

באשר לשאלת סיבת ביטול הכינוס חלוקות הדעות. גורמים בתנועה טוענים כי מדובר בעלויות כספיות גבוהות שבהן המפלגה שתקציב הבחירות שלה מונה מליוני שקלים לא יכולה לעמוד. אחרים מדווחים על ויכוח באשר למיקום ולאופי האירוע ומאחר ולא הייתה הסכמה בין כל החוגים והזרמים על אירוע משותף אחד "התפוצץ" הכינוס המתוכנן.

גורמים נוספים במפלגה מבהירים כי ב"אגודת ישראל" סירבו להתערב במאבקים הפנימיים בתוככי דגל התורה ובשאלת מעמדם של אנשי הפלג הירושלמי. "בשביל מה לאדמו"רים החסידיים להיכנס לצרה הזאת שממילא מעיבה על כל מערכת הבחירות וגורמת לירידה דרסטית בסקרים" טוענים הגורמים המוסמכים.

כך או כך, מבהירים הערב בדגל התורה, כי כינוס משותף יתקיים - השאלה באיזו מתכונת ובאיזה מקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר