הותר לפרסום

סוכלה שורת הברחות של חומרים אסורים לרצועת עזה

היום הותר לפרסום כי בפעילות של עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף השב"כ סוכלה שורת הברחות של חומרים אסורים, העלולים לשמש לטרור, לתוך רצועת עזה. צפו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות רשות המסים)

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף השב"כ, סיכלו בחודשיים האחרונים הברחות של חומרים האסורים בכניסה לרצועה, שמקורם במצרים ועל פי החשד של גורמי הביטחון יועדו לארגוני הטרור ברצועת עזה.

הסיכול האחרון היה לפני כשבועיים, כשבודקי המכס איתרו במשלוח של סיליקון, 1,200 שפופרות של פוליאוריתן, חומר האסור בהכנסה לרצועת עזה ולפי גורמי הביטחון, מדובר בחומר המשמש את ארגוני הטרור ברצועה, לייצור חומר הודף לרקטות. לפיכך, הוחלט על תפיסת הסחורה.

אולם, כאמור, לא מדובר בניסיון הברחה בודד, כבר בתחילת חודש מרס האחרון סוכלו שני ניסיונות הברחה דומים. בתחילת מרס הגיע משלוח של פחי צבע למעבר גבול ניצנה. בבדיקה שערכו מעריכי ובודקי המכס התגלה כי בחלק מפחי הצבע הוסלק באופן מקצועי חומר מקשה, בשם HARDNER, האסור בהכנסה לרצועה. החומר המקשה, לפי גורמי הביטחון, עלול לשמש את ארגוני הטרור לייצור חומר הודף לרקטות. אירוע דומה של הסלקת HARDNER בפחי צבע נחשף באמצע פברואר. בשני המקרים, הסחורה נתפסה ע"י המכס.

ניסיון הברחה נוסף שהותר לפרסום, אף הוא מתחילת חודש מרס, בבדיקת משלוח של מזון יבש נמצאו חריגות והוחלט על בדיקה יסודית, במהלכה איתרו בודקי המכס 200 ק"ג של מוטות גופרית גולמיים, שלא הוצהרו. הסחורה המוברחת התגלתה בארגזים, מהם הוסרו שם הסחורה ומהותה, ככל הנראה, כדי להסוות את ההברחה. בדיקת מעבדה אנליטית אישרה כי מדובר בגופרית, שאף אותה אסור להכניס לרצועה, זאת מכיוון והיא עלולה לשמש כאחד המרכיבים בייצור אמצעי לחימה.

לפני כשבועיים הותר לפרסום כי עובדי המכס מעבר גבול ניצנה בשיתוף שירות הביטחון הכללי מנעו כניסת 18 טון פחם מיוחד מסוג metallurgical coke לרצועה. מדובר בפחם המשמש כדלק בכבשנים ליציקות מתכות וממידע המצוי בידי גורמי הביטחון, עלה חשד כי פחם זה עלול לשמש את ארגוני הטרור לשימוש בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות, התכתן ועיצובן לכלי נשק.

במערכת הביטחון אומרים כי התפיסות הללו מבטאות את המאמץ הרב המושקע על ידי גורמי הביטחון ובשיתוף רשות המסים, מינהל המכס ובית מכס מעברי הגבול, לאיתור הברחות לרצועת עזה דרך מעברי הגבול השונים, בהם מעבר גבול ניצנה.

לדבריהם, בכוונת גורמי הביטחון, בשילוב רשויות האכיפה השונות לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם למיצוי הדין עם המעורבים בניסיונות ההברחה ,בכלל זה העמדה לדין פלילי, הפעלת סנקציות כלכליות משמעותיות, שלילת היתרי מסחר בישראל וכן החרמה וחילוט הסחורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר