מחאת האתיופים

ריבלין: "שגינו. לא ראינו ולא הקשבנו די"

הנשיא ראובן רובי ריבלין התייחס הבוקר למחאת האתיופים ואמר כי בערב הקמת ממשלה חדשה צריך להתחיל "תהליך של ריפוי של תיקון הליקויים", והזהיר מאלימות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

מחאת האתיופים: נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, התייחס הבוקר (שני), למחאתם של יוצאי אתיופיה, ולאלימות שהשתוללה בהפגנה אתמול בתל אביב.

בפתח מפגש עם ראשי רשויות חרדים, אמר ריבלין: "בפתח המפגש אתכם, אני לא יכול שלא להתייחס לתמונות הקשות, שראינו אתמול ובמוצאי שבת, לכאב למצוקה ולזעם, שעלו מיוצאי הקהילה האתיופית ישראלים, שמרביתם נולדו כאן, וגדלו כאן.

"המפגינים בירושלים ובתל אביב, חשפו פצע פתוח ומדמם בליבה של החברה הישראלית. פצע של קהילה שמשמיעה את זעקתה על תחושות של הפליה, גזענות וחוסר מענה. אנחנו מוכרחים להישיר מבט לפצע הפתוח הזה. שגינו. לא ראינו, ולא הקשבנו די. בין המפגינים ברחובות, נמצאים מיטב בנינו ובנותינו. סטודנטים מצטיינים. חיילים וחיילות משוחררים. אנחנו חייבים להם תשובות.

"לצד זאת", הוסיף הנשיא. "צריך לומר בצורה ברורה ביותר: מחאה היא כלי חיוני בדמוקרטיה אבל אלימות אינה הדרך ואינה הפתרון. המפגינים והשוטרים שמרו על איפוק ראויים לציון לאורך ההפגנות ואסור לנו לתת לקומץ מתפרע ואלים להשתיק את הזעקה הלגיטימית. אנחנו לא זרים זה לזה, אנשים אחים אנחנו, ואל לנו להידרדר למקומות שכולנו נצטער עליהם".

הנשיא סיים את דבריו באומרו: "ערב הקמת הממשלה זוהי ההזדמנות והחובה של כולנו להתחיל בתהליך של ריפוי של תיקון הליקויים והשבת האמון ההכרחי של הקהילה במערכות החוק והאכיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר