הלוק החדש של ח"כ ינון מגל: כיפה וזקן

ינון מגל, מגיש "וואלה! חדשות" לשעבר וכיום ח"כ בבית היהודי, הגיע לפתיחת מושב הקיץ במשכן הכנסת כשפניו מעוטרות בזקן ועל ראשו כיפה. ואם זה לא מספיק, בנאומו הראשון במליאה הוא מסר "שיעור" בפרקי אבות (ברנז'ה, אנשים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ינון מגל והכיפה, היום (צילום מסך מתוך "ערוץ הכנסת")

הכנסת ה-20 התכנסה היום (שני) לפתיחת מושב הקיץ וחברי הכנסת החדשים החלו לנאום את נאומם הראשון במליאה. מי שהפתיע היה דווקא הח"כ הטרי ינון מגל, עורך אתר 'וואלה' לשעבר, שהגיע אל מליאת הכנסת כשכיפה לראשו. את נאומו, הוא פתח דווקא בדברים מפרקי אבות. יצוין, כי מגל סיפר בחודשים האחרונים כי התקרב לדת והחל לשמור שבת.

הוכחה נוספת להתחזקות של מגל שבלטה לעיני המבקרים במשכן הייתה כאשר מגל הגיע כשהוא מזוקן, ככל הנראה כחלק ממנהגי האבלות של ימי ספירת העומר.

בנאומו אמר מגל "משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה'. כך נפתחת מסכת אבות. שרשרת. זה מוסר לזה, שמוסר לבא אחריו. כשקראתי את המשנה הזו עם בני, שאלתי את עצמי למה היא נעצרת דווקא בכנסת הגדולה? הרי המשנה נחתמה בשנת 220 לספירה אז למה לעצור מאות שנים קודם?"

ינון מגל בלוק הקודם (צילום: משה שי, פלאש 90)

"והתשובה היא שזו תקופה של פוסט טראומה, 20 שנה לאחר החורבן הראשון עזרא הסופר רק מתחיל לאסוף את השברים שעולים מגלות בבל, ו'כנסת הגדולה' אחריו מסדרת את התנך, את התפילה, מתקנת תקנות ונלחמת בהתבוללות".

"רק לפני רגע הכל נחרב, העם התפזר. אין הנהגה, אין נבואה, יש הרבה עמי ארצות, ואפילו הכהונה הגדולה נתפסת על ידי חמדנים בעלי שררה...בקיצור יש הרבה סדר לעשות. - והנה היום אנחנו עומדים פה שוב באותו מקום, בירושלים, 20 שנה אחרי חורבן, שבניגוד לשני קודמיו שהוציאו את עם ישראל מארצו, החזיר אותנו לציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר